Jak pisać, żeby Google pokochało nasze teksty?
Internet to kopalnia najróżniejszych treści. Nie każdy tekst jest jednak wysoko w rankingu wyszukiwarki.
Na co zwraca uwagę Google?
Przede wszystkim na słowa kluczowe. Dobór słów kluczowych może sprawić, że kiepski jakościowo tekst będzie na pierwszej stronie w rankingu. Dlatego nie można ich lekceważyć. Warto znaleźć frazy często wyszukiwane, ale mało konkurencyjne. Jednak słowa kluczowe muszą być dobrze zastosowane.
Po pierwsze zapomnijmy o tym, że Google lubi tylko mianownik liczby pojedynczej. „Wciskanie” słów kluczowych w takiej formie na siłę sprawia, że tekst staje się nieatrakcyjny i nienaturalny. Istotne jest także odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi w całej treści tekstu – nie tylko na początku. Nie oznacza to jednak, że nie możemy korzystać z synonimów. Słowa kluczowe powinny znajdować się na pewno w tytule oraz nagłówkach.
A jak wygląda kwestia długości tekstów? Nie ma tutaj granicznej liczby znaków (pamiętajmy jednak, że długie teksty zniechęcają internautów). Tekst musi być wyczerpujący. Należy unikać powszechnego lania wody. Istotne są nagłówki, podział na akapity.