Stop hejtowi w sieci
Niestety wiele osób wykorzystuje swoją anonimowość w sieci, pisząc nieprzychylne komentarze. Właśnie z takimi zachowaniami chcą walczyć znane marki. Lego, The North Face, Coca-Cola zapowiedziały wstrzymanie publikowania reklam na Facebooku. Tym samym chcą wpłynąć na Marka Zuckerberga. Firmy mają nadzieję, że powstanie specjalne narzędzie do walki z niewłaściwymi komentarzami.
Przykładem takich działań może być firma Pernod Ricard – producent alkoholi. Firma planuje wprowadzić aplikację, dzięki której internauci będą mogli zgłaszać negatywne komentarze promujące tak zwaną mowę nienawiści. Obecnie trwają poszukiwania partnerów do opracowania aplikacji. Oczywiście aplikacja ma uwzględniać wszystkie wytyczne dotyczące ochrony danych osobowych użytkowników mediów społecznościowych.
Czy takie działania mają szansę przyjąć się na rynku? Wszystko wskazuje na to, że tak. Coraz więcej ekspertów zaznacza, że obecny stan rzeczy jest nie do przyjęcia. Również Facebook będzie musiał podjąć odpowiednie kroki, brzy przeciwdziałać mowie nienawiści.