O czym myśli klient, widząc fatalną firmową witrynę?
Źle skonstruowana witryna firmowa może wyrządzić wiele szkód wizerunkowi marki. Aby to udowodnić, przeprowadzono badania, w którym internauci mają dokładnie powiedzieć, co myślą, gdy wchodzą na kiepską stronę www.
Pierwsza myśl: „To muszą być straszne biedaki”. Czy w takim razie stać ich na wytworzenie dobrej jakości produktów z wytrzymałych i porządnych materiałów? Zła strona internetowa może podważyć wiarygodność i kompetencje marki. „Jeśli nie umieją zadbać o swój wizerunek, to jak mogą zadbać o mój?” – to kolejny punkt, który będzie odstraszał potencjalnych klientów.
Wielu internautów wskazywało także, że prawdopodobnie jest to tak zwana firma-krzak. Skoro klientowi wydaje się, że firma nie istnieje, to nie będą kupować produktów, które prawdopodobnie nigdy do nich nie dotrą. Podobne opinie pojawiały się, wskazując, że prawdopodobnie firma zaraz upadnie. Młodsi konsumenci twierdzili, że prawdopodobnie w przedsiębiorstwie pracują starsze osoby, które nie mają o niczym pojęcia. Jak widać, zła strona internetowa może wyrządzić sporo szkód.