Zmiany w Google
Firma Google dąży do standaryzacji witryn internetowych. W założeniu strony mają być łatwe dla robotów Google do odczytania. Tym samym mają one większe szanse na zdobycie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Pod koniec maja bieżącego roku Google poinformował, że wprowadzone zostaną pewne zmiany. Mają one za zadanie sprawić, że internauta będzie w bardzo szybki sposób trafiał na strony łatwe w obsłudze i bezpieczne.
Co będzie wpływać na atrakcyjność strony? Przede wszystkim dostosowanie do urządzeń mobilnych, bezpieczeństwo strony SSI, szybkość ładowania oraz pojawianie się natrętnych reklam.
Po co te zmiany? Będą one wprowadzone nie tylko dlatego, żeby internauci mogli szybciej serfować po internecie.
Wolne strony stanowią spore obciążenie dla wyszukiwarki. Oznacza to, że dla osiągnięcia lepszych wskaźników trzeba będzie ograniczyć zewnętrzne skrypty. W użyciu będą za to skrypty, na przykład reklam, oficjalnie dostarczane przez Google. Doprowadzi to prawdopodobnie do przewagi googlowskiego website buildera.