Marketing w internecie. Co trzeba o nim wiedzieć?
Bez względu na to, jaki rodzaj biznesu prowadzicie, zdobycie klientów bądź kontrahentów powinno być jednym z priorytetowych zadań. Poprawna organizacja działań marketingowych jest bardzo trudnym zadaniem. Wymaga ona działań prowadzonych w wielu przestrzeniach i odpowiedniego określenia grupy docelowej adresatów. Właściwa koordynacja wszystkich aspektów działalności gospodarczej wymaga sporych umiejętności, ogromnej wiedzy oraz doświadczenia.
Z powodu tych wymagań oraz wielkiego znaczenia, jakie mają one dla powodzenia naszego przedsiębiorstwa, warto więc zlecić je profesjonalnej agencji. Nawet powierzenie całej promocji firmy specjalistom nie zwalnia jednak przedsiębiorcy z posiadania przynajmniej podstawowej wiedzy z zakresu marketingu. W tym artykule wyjaśniamy podstawowe zagadnienia z zakresu promocji firmy w przestrzeni globalnej sieci.
Marketing internetowy. Jak zadbać o widoczność w wyszukiwarkach?
Zdecydowana większość – o ile nie wszyscy – internautów do znalezienia potrzebnych im informacji (w tym tych dotyczących usług lub produktów) używa wyszukiwarek internetowych. Dla przedsiębiorców oznacza to, że brak widoczności stron związanych z ich firmy w tej przestrzeni będzie zazwyczaj skutkował ogromnymi problemami z dotarciem do potencjalnych klientów oraz zdobyciem nowych kontaktów.
Jak uniknąć tego typu trudności? Najskuteczniejszym sposobem będzie na pewno zainwestowanie odpowiednich środków w marketing internetowy. Jego gałęziami koncentrującymi się na poprawie widoczności w wyszukiwarkach internetowych są SEO oraz SEM. To pierwsze skupia się przede wszystkim na optymalizacji strony – zarówno jej kodu, jak i treści, w tym zdjęć, tekstów oraz filmów wraz z opisami – pod kątem robotów Google. SEM to natomiast zbiorcza nazwa dla działań mających na celu poprawę linkowania do danej witryny. Dzięki temu możliwe jest zaś poprawienie jej widoczności w wynikach wyszukiwania.
Poza tym warto skorzystać z usług Google obejmujących linki sponsorowane i tym podobne. Odpowiednio użyte, mogą one przyczynić się do znacznego wzrostu ruchu na stronie.
Content marketing. Dlaczego ma tak duże znaczenie w promocji firmy?
Kolejną kwestią, której nie przedsiębiorca nie powinien zaniedbywać, chcąc by strona jego firma była odpowiednio widoczna dla klientów jest content marketing. Jak łatwo się domyślić, nazwa ta zarezerwowana jest dla działań wykorzystujących szeroko pojętą treść w celu reklamowania konkretnej firmy lub produktów. Mogą to być tradycyjne artykuły, filmy, podcasty, infografiki i wiele innych form.
Co daje stosowanie takich metod? Przede wszystkim jest bardzo czytelnym sygnałem dla klientów, mówiącym o tym, że pracownicy naszej firmy są prawdziwymi specjalistami w swoich dziedzinach, potrafiącymi rozwiązywać wszystkie dotykające klientów problemy. Spore znaczenie ma też fakt, że odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO teksty – na przykład poradnikowe – umieszczane na firmowym blogu w dużym stopniu przyczyniają się do poprawy jej widoczności w wynikach wyszukiwania Google.