W których mediach społecznościowych warto się reklamować?
Promocja w mediach społecznościowych to jedna z najskuteczniejszych obecnie technik reklamowania swojej firmy. W jakich serwisach szczególnie warto prowadzić kampanie?
Media społecznościowe są dla marketingowców oraz przedsiębiorców szukających skutecznych sposobów na dotarcie ze swoją ofertą do potencjalnych klientów doskonałą przestrzenią. Za włączeniem ich w swoją strategię marketingową przemawia wiele argumentów. Najważniejsze to z całą pewnością możliwość spersonalizowania reklam dla poszczególnych grup docelowych, związana z tym wysoka skuteczność wszystkich działań oraz stosunkowo niskie koszty wyświetlania reklam.
Zanim jednak zdecydujemy się na to, by promocja naszej firmy zyskała również aspekt społecznościowy, powinniśmy wybrać odpowiednie platformy dla naszych działań. Podjęcie decyzji wymaga wzięcia pod uwagę wielu różnych czynników. Jednym z najważniejszych spośród nich jest z całą pewnością kwestia popularności oraz zasięgów danego serwisu. Właśnie tej kwestii poświęcamy nowy artykuł. Zawarliśmy w nim informacje na temat tego, z których serwisów społecznościowych korzysta najwięcej polskich internautów.
Media społecznościowe w Polsce – które serwisy są najpopularniejsze?
Jak pokazują badania rynkowe, najpopularniejszym portalem społecznościowym ubiegłego roku w naszym kraju bezapelacyjnie został YouTube, z którego regularnie korzystało blisko 100 procent polskich użytkowników internetu. Niewiele niżej uplasował się , z którego przynajmniej raz w miesiącu korzystało niespełna 90 procent polskich internautów. Na kolejnych lokatach tego zestawienia można znaleźć natomiast następujące serwisy: Instagram, Twitter, LinkedIn, WhatsApp, Pinterest oraz TikTok. W skali globalnej dużym zainteresowaniem ze strony osób korzystających z globalnej sieci cieszą się ponadto chiński Weixin, Reddit, Quora oraz QQ.
Jak popularność serwisu przekłada się skuteczność działań promocyjnych?
Dlaczego jednak popularność serwisu, w którym będziemy prowadzić działania promocyjne ma tak duże znaczenie dla ich powodzenia oraz skuteczności? Najważniejszym argumentem jest z całą pewnością fakt, im więcej użytkowników korzysta z danej platformy, tym większa jest szansa na to, że nasze reklamy trafią do osób, które mogłyby one zainteresować. Social media popularne wśród internautów mają ponadto najbardziej rozbudowane narzędzia przeznaczone dla marketerów. To z kolei przekłada się nie tylko na jakość działań, ale też łatwość ich prowadzenia. Mowa tu między innymi o dostępności oprogramowania, dzięki któremu możemy na bieżąco śledzić postępy kampanii oraz jej zasięg.
Metody promocji firmy w serwisach typu social media
W mediach społecznościowych swoją ofertę możemy promować na wiele sposobów. Jednym z nich jest prowadzenie firmowych profili, za pośrednictwem których można łatwo i skutecznie porozumiewać się ze społecznością naszych klientów. Bardzo wydajną metodą jest ponadto kupowanie sponsorowanych postów. Dzięki algorytmom serwisów oraz odpowiedniej konfiguracji parametrów kampanii mogą one dotrzeć do dużej grupy potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą osób.