Nano influencerzy. Na czym polega ich fenomen?
Pierwszy okres wykorzystania zasięgów i wpływu na obserwujących wywieranego przez gwiazdy mediów społecznościowych rządził się jasno określonymi zasadami. Jedną z najważniejszych było to, że marka szukająca influencera, który miał pomóc jej w wypromowaniu produktów lub usług, największą uwagę zwracała na liczbę obserwatorów w danym medium. Obecnie jednak zwraca się uwagę również na inne czynniki. Jednym z efektów tej zmiany jest powstanie terminu nano influencer oraz rosnąca popularność takiej współpracy. Na czym jednak ona polega? Dlaczego może okazać się korzystna dla firmy?
Nano influencing. Co to jest?
Nano influencer to influencer, który ma stosunkowo niewielką liczbę obserwujących, zwykle nieprzekraczającą kilkudziesięciu tysięcy. Nie jest to jednak wszystko. Niezwykle ważna okazuje się również jego specjalizacja – powinien on działać w ramach jednej, wąskiej tematyki, angażującej odbiorców. Dzięki temu możliwe jest dotarcie z daną ofertą do osób, które będę nią realnie zainteresowane.
3 najważniejsze zalety e-mail marketingu
E-mail marketing to jeden z najstarszych rodzajów marketingu internetowego. Mimo tego nadal jest chętnie stosowany w promocji najróżniejszych marek, działających we właściwie każdej branży. Oczywiście nie dzieje się tak bez powodu, a lista zalet e-mail marketingu jest naprawdę długa. My wybraliśmy z niej 3 pozycje, które naszym zdaniem z punktu widzenia przedsiębiorcy chcącego dotrzeć ze swoją grupą do największej liczby klientów jest najważniejsza.
Zalety e-mail marketingu. Czemu warto wybrać tę technikę?
Na kampanię marketingową wykorzystującą e-maila warto zdecydować się przede wszystkim ze względu na następujące zalety:
- skuteczność – według różnych badań, e-mail marketing nadal jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na wypromowanie różnych produktów i usług;
- popularność medium – adres e-mail posiada właściwie każdy internauta, podczas gdy wielu z nich świadomie rezygnuje z posiadania konta w mediach społecznościowych;
- znaczenie maili – do spamu w social media już przywykliśmy. Spam na mailu, dzięki filtrom jest dziś dużo rzadszym zjawiskiem. Większość treści reklamowych trafiających do naszych jest zamówiona (podaliśmy adres e-mail dostawcy).
Jakie czynniki wpływają na pozycję filmu na YouTube?
YouTube, jako jedna z najpopularniejszych stron w internecie, szybko stała się ważną platformą marketingową. Filmy publikowane na kanałach firmowych okazują się doskonałym sposobem na to, by dotrzeć ze swoją ofertą do widzów i skutecznie budować pozytywny wizerunek marki. Jak wielu przedsiębiorców i marketingowców zdążyło się jednak przekonać, organizacja skutecznej kampanii realizowanej w ramach YouTube wcale nie jest łatwa. Jednym z najtrudniejszych wyzwań jest odpowiednie wypozycjonowanie filmów.
Pozycjonowanie filmów na YouTube. Najważniejsze zasady
By maksymalnie zwiększyć szanse na to, by filmy z naszego kanału były wyświetlane jak najwyżej w wynikach wyszukiwania dla danych fraz, warto zwrócić uwagę na następujące czynniki:
- tematykę – film, który będzie poruszał tematykę poruszoną już przez setki innych twórców będzie miał dużo mniejsze szanse na zyskanie popularności;
- użycie odpowiednich słów kluczowych – dzięki nim wskazujemy zakres fraz, na które ma być wyszukiwany;
- tytuł – powinien być angażujący i opisujący temat, a jednocześnie nie przekroczyć długości 100 znaków.
Influencer marketing. Jak zaplanować strategię?
Marketing w mediach społecznościowych może przynieść naprawdę ciekawe efekty. Jedną z najskuteczniejszych – i dzięki temu najpopularniejszych – jego odmian jest influencer marketing. Oddziaływanie, jakie wywierają na swoich odbiorców gwiazdy Instagrama, Facebooka, YouTube czy ostatnio Tik Toka jest naprawdę ogromne. Kampanie wykorzystujące ten wpływ będzie jednak efektywna jedynie wówczas, gdy zostanie odpowiednio zaplanowana. Na czym więc powinno wyglądać jej planowanie?
Opracowanie strategii influencer marketingu. 4 kroki
Skuteczna strategia influencer marketingu powinna opierać się na następujących filarach:
- opisaniu marki – cała strategia musi opierać się na spójnej wizji wizerunku promowanej marki oraz jej misji;
- skonkretyzowaniu celów – współpraca z influencerami powinna dążyć do realizacji określonych z góry celów – na przykład poprawy widoczności w wynikach wyszukiwania Google lub budowanie wizerunku w świadomości odbiorców;
- określeniu grupy docelowej;
- określeniu budżetu – pomoże to między innymi w wyborze influencerów.