Czy korzystanie z Google Ads ma sens?

Reklamy Google, które wyświetlają się między innymi w wynikach wyszukiwania oraz na różnych stronach internetowych to prosty sposób na rozreklamowanie własnego serwisu, aplikacji, usługi lub innych rzeczy.

1. Dlaczego warto wybrać Google Ads?

2. Wady i zalety reklam Google

3. Pomoc w optymalnym ustawieniu kampanii

4. Promocje dla nowych użytkowników

Skuteczna reklama wymaga jednak odpowiedniego ustawienia kampanii, bo w przeciwnym razie trudno będzie uzyskać dobre efekty. Na szczęście proces jest bardzo intuicyjny, a dodatkowo każdy użytkownik może skorzystać z bogatej dokumentacji. Nawet jeżeli źle ustawisz kampanię reklamową, to dowolnym momencie będziesz mógł wprowadzić zmiany.

Dlaczego warto wybrać Google Ads?

Chociaż reklamy Google nie zastąpią pozycjonowania, jest to wyjątkowo skuteczne rozwiązanie. Warto je wypróbować i wykorzystywać jako uzupełnienie innych działań reklamowych oraz seo. Wadą reklam Google jest to, że przynoszą efekty tylko wtedy, gdy użytkownik ma na koncie środki. Wynika to z tego, że osoba reklamująca się w Google Ads ponosi koszty za każdym razem, gdy jakiś internauta kliknie w link prowadzący do jej strony. Stawki są bardzo zróżnicowane i mogą wynosić od kilkunastu groszy do kilkudziesięciu złotych. Na szczęście możesz samodzielnie dostosować kampanię, aby uzyskać najlepsze efekty bez narażania się na wysokie wydatki. Tym, co wyróżnia wspomniane rozwiązanie na tle innych narzędzi jest możliwość uzyskania błyskawicznych efektów. Przy tradycyjnym pozycjonowaniu większość firm obiecuje efekty dopiero po kilkunastu tygodniach, natomiast reklamy wykupione w Google pojawią się już po kilku minutach. Można więc je wykorzystywać zarówno do długoterminowego promowania oferty, jak i do szybkiego rozreklamowania jednorazowej promocji.

Wady i zalety reklam Google

Zalety reklam Google zdecydowanie przewyższają wady. W kwestii tych ostatnich, oprócz wspomnianej konieczności ciągłego płacenia za kliknięcia można wspomnieć tylko o tym, że część internautów nie korzysta z płatnych linków. Istnieje więc ryzyko, że jeżeli trafisz na taką osobę, to nie kliknie ona w twoją reklamę. Z drugiej strony nie poniesiesz wówczas żadnych kosztów. Zalety reklamowania się w Google to między innymi:

– możliwość operowania dowolnym budżetem (najlepsze efekty przynoszą kampanię za kilka tysięcy, ale jeżeli poświęcisz trochę czasu na optymalizację i dobierzesz odpowiednie słowa kluczowe, to nawet budżet 100-300 złotych pozwoli ci zaobserwować wzrost liczby użytkowników),

– szybkie włączanie i wyłączanie kampanii (przydaje się na przykład wtedy, gdy skończy ci się reklamowany towar),

– możliwość wyświetlenia twojej strony nad serwisami, które od lat inwestują ogromne pieniądze w pozycjonowanie,

– dostęp do wielu poradników i artykułów, które ułatwią ci postawienie pierwszych kroków w skutecznym ustawianiu reklam Google,

– możliwość wyświetlania reklam nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale również na wszystkich stronach, które zarabiają w systemie Google Ads.

Pomoc w optymalnym ustawieniu kampanii

Po zalogowaniu do systemu Google Ads zyskasz dostęp do narzędzi, które ułatwią ci wybór odpowiednich słów kluczowych i ustawienie reklam. Nie musisz jednak robić tego samemu, bo jeżeli wolisz zaoszczędzić czas, możesz zgłosić się do firmy, która ma status partnera Google Ads. Zazwyczaj koszty takiej współpracy nie są duże, a firmy doliczają jedyni około 10% kwoty wydanej na reklamę. Dzięki takiej współpracy zyskasz nie tylko czas, ale też pewność, że wszystko zostało prawidłowo ustawione przez specjalistów, którzy na co dzień zajmują się reklamami. Oczywiście, nie musisz od razu podpisywać umowy na prowadzenie kampanii Google Ads, bo na początek możesz samemu założyć konto i spróbować ustawić reklamy. Jeżeli nie działasz w branży, w której istnieje duża konkurencja, nawet samodzielnie przygotowana kampania powinna przynieść dobre efekty. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów możesz też skontaktować się z pracownikami Google Ads. Chociaż czasami trudno dodzwonić się na numer infolinii, to jeśli już trafisz na pracownika firmy udzieli ci on wszystkich potrzebnych informacji.

Promocje dla nowych użytkowników

Przy okazji będziesz mógł skorzystać z promocji, które często organizowane są z myślą o nowych użytkownikach Google Ads. Najczęściej polegają na tym, że nowy użytkownik musi wprowadzić specjalny kod promocyjny, który zapewni mu dostęp do dodatkowych środków, które będzie mógł wykorzystać na reklamy w Google Ads. Większość tych promocji wymaga jednak, aby najpierw wydać określoną kwotę (150-300 złotych), a po spełnieniu tego warunku na koncie odblokowane zostaną dodatkowe środki.

Wykupienie kampanii w Google może pomóc twojej firmie w zdobyciu nowych klientów, zwiększyć ruch na stronie internetowej lub osiągnąć inne cele. Biorąc pod uwagę możliwość przetestowania systemu z dowolnym budżetem oraz intuicyjny panel do konfiguracji reklam, warto już teraz samemu je wypróbować i sprawdzić, czy przyniosą oczekiwane efekty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *