Content marketing – jak stworzyć skuteczny content?
Interesuje Cię content marketing? Jak stworzyć skuteczny content? Szczegóły na ten temat znajdziesz w niniejszym wpisie. Zapraszamy do lektury już teraz!
1. W jakich obszarach działa content marketing?
2. Jak stworzyć wartościowy content?
3. Najpopularniejsze rodzaje contentu
Content marketing to nic innego, jak odpowiednia strategia marketingowa, która polega na tworzeniu takich treści, które są wartościowe i potrzebne konkretnym odbiorcom. Zanim jednak przejdziesz do tworzenia treści, musisz zbudować odpowiednią strategię. Trzeba nie tylko zdefiniować cele, ale i wykreować persony, sprawdzić działania konkurencji oraz zdecydować taktykę całego działania. Na tym etapie wybiera się również kanały, na których będziemy publikować naszą treść. W jakich obszarach dokładnie działa content marketing? Jak stworzyć wartościowy content? Odpowiadamy w dzisiejszym artykule.
W jakich obszarach działa content marketing?
Content marketing to marketing treści, który skupia się na wielu obszarach. Do najważniejszych zalicza się strategię i plan, tworzenie odpowiednich treści, przyciąganie uwagi konkretnej grupy klientów, budowanie zaufania i lojalności, budowanie zaangażowania oraz osiąganie wyznaczonych wcześniej celów biznesowych.
A zatem marketing treści nie skupia się tylko na contencie wizualnym i copywritingu. Treść publikujemy w różnym formacie i na różnych kanałach w celu zaspokajania potrzeb odbiorców, zwiększania widoczności i budowania więzi ze społecznością. To nie jednorazowa akcja, a wielomiesięczne – jak nie wieloletnie – działanie, oparte na odpowiedniej strategii marketingowej. Celem content marketingu nie jest rzucanie haseł reklamowych, a przekazywanie użytecznych informacji. To dzięki nim potencjalny klient sam ma dostrzec korzyści i podjąć ostateczną decyzję.
Warto wiedzieć, że content możemy dystrybuować również poza mediami społecznościowymi. Wprowadź odpowiednią strategię między innymi na swoją stronę internetową, bloga, fora czy grupy dyskusyjne, newsletter, mailing, a nawet do płatnych reklam, które wykupujesz na zewnętrznych portalach.
Jak stworzyć wartościowy content?
Jak stworzyć wartościowy content? Przede wszystkim treść musi być spersonalizowana, a sam język dostosowany do odbiorców. Mówi się, że najlepszym rozwiązaniem jest posługiwanie się prostym językiem – a dokładniej klarownym stylem pisania. Jeśli – na przykład – zwracasz się do osoby, która nie jest ekspertem, wyjaśnij mu trudne i branżowe słowa. Tam, gdzie jest możliwość, zamieniaj te wyrazy na takie synonimy, których używamy na co dzień. Klarowny język nie tylko skraca czas lektury, ale i sprawia, że odbiorca jest w stanie zrozumieć tekst.
Wartościowy content jest oczywiście rzetelny. Warto angażować się w kwestie społeczne i stawiać przede wszystkim człowieka w centrum, a nie samą markę. Aby stworzyć wartościowy content, skup się na emocjach i na relacji. W tym przypadku to nie konwersja, a ta relacja właśnie jest najważniejsza.
Pamiętaj, że w content marketingu nie ma jednej, takiej samej dla wszystkich drogi. To, co sprawdzi się u innych marek, nie koniecznie sprawdzi się na Twoich social mediach. Dlatego tak ważne jest, aby na samym początku stworzyć strategię, kilka person, do których będziesz kierować swoją treść, działać i analizować. Dopiero na tym ostatnim etapie jesteśmy w stanie stwierdzić, czy droga, którą obraliśmy na początku, faktycznie się u nas sprawdziła. Jeśli nie, próbujemy dalej. Ważne, aby się nie poddawać.
Najpopularniejsze rodzaje contentu
Do rodzajów contentu zalicza się wiele form. Jeśli zależy Ci na stworzenie treści, która w krótkim czasie zyska ogromną popularność, najlepszym rozwiązaniem będzie tak zwany viral. I chociaż nikt nie wie, jak właściwie stworzyć dobry viral, to warto postawić przede wszystkim na emocje, humor, wyczucie czasu oraz oryginalność. Ważna będzie także znajomość Twojej grupy docelowej oraz efekt zaskoczenia. Pamiętaj jednak o tym, aby nie tworzyć takich treści kosztem osobowości swojej firmy. Nie osiągniesz sukcesu, a tylko nadszarpniesz wizerunek marki.
W przypadku krótkich treści polecamy skupić się głównie na mediach społecznościowych. A mianowicie na Instagramie, Facebooku, a nawet Twitterze. Warto jednak pamiętać, że treść w social mediach żyje stosunkowo krótko – zwykle dobę. Jeśli zależy Ci na tym, aby publikacja pozycjonowała się przez długi czas i przybrała równie dłuższą formę, postaw na bloga firmowego. Publikowane artykuły na tego rodzaju stronach pozycjonują się nawet latami. Do dłuższych form polecamy również YouTube oraz podcasty, szczególnie że te ostatnie zyskują coraz większą popularność od pewnego czasu. Kolejnym typem contentu jest tak zwany real-time marketing. Jak go stworzyć? Przede wszystkim warto być na bieżąco z tym, co dzieje się w kalendarzu i wykorzystać ciekawe, oryginalne święta do stworzenia contentu na dany dzień. Chodzi również o to, aby na bieżąco reagować na to, co dzieje się nie tylko w Twojej branży, ale ogólnie na świecie. Nierzadko odbiorcy oczekują od firm aktualności. Zatem wykorzystuj tematy, które w danym momencie zainteresowały społeczeństwo. Nierzadko content oparty na real-time marketingu staje się viralem.