Co to jest content marketing i czy jest czymś ważnym?

Na przestrzeni ostatnich kilku lat wiele się pozmieniało. Coraz więcej internautów decyduje się na zakupy przez Internet, gdyż sprzedający informują o jakości produktów oraz ich wartości. Klienci stali się też bardziej wymagający, zależy im na czasie oraz szybkim rozwiązaniu ich problemów.

  1. Content marketing – czym jest?
  2. Zalety marketingu treści
  3. Jakie są rodzaje content marketingu?
  4. Optymalizacja strategii content marketingu

Content marketing – czym jest?

Content marketing to inaczej marketing treści. Jest to rodzaj strategii marketingowej, która składa się z tworzenia oraz dystrybucji wartościowych treści. Te odpowiednie treści są  udostępniane  w celu zachęty oraz przyciągnięcia uwagi grupy docelowej użytkowników. Ta forma marketingu nie zajmuje się bezpośrednio promowaniem marki, lecz zajmuje się stymulowaniem zainteresowania klientów. Większe zainteresowanie produktem, zdobędziesz w momencie, gdy zaoferujesz swoim klientom wiedzę ekspercką. 

Zalety marketingu treści

Jest sporo takich zalet, które można wymienić. Na przykład marketing treści pokazuje wiedzę, autorytet oraz doświadczenie Twojej firmy w branży. Inną zaletą jest ustalenie wiarygodności, która pomaga zdobyć zaufanie wśród konsumentów. Kolejną zaletą jest budowanie marki. Poza tym promuje Twoją stronę całkowicie za darmo. Należy też wspomnieć o angażowaniu obecnych klientów do ponownego powrotu do naszego sklepu. Ostatnią zaletą jaką należy zauważyć to, poprawa pozycjonowania naszej strony. To pozwala na znalezienie całkiem nowych klientów. 

Jakie są rodzaje content marketingu?

W ramach strategii marketingowej można tworzyć wiele rodzajów treści. Na swojej stronie można publikować posty na blogu. Można skupić się na artykułach gościnnych, które są napisane do publikacji poza Twoją stroną. Innym typem treści są filmiki, które nie muszą być długie. Takie filmiki mogą być opublikowane na YouTube bądź na Twojej stronie.  Popularną formą są podcasty, czyli nagrania audio, które zawierają różnego typu porady bądź wskazówki. Ciekawą formą są też infografiki, czyli połączenie elementów graficznych, statystyk oraz rożnego rodzaju wykresów.  

Można też pokusić się o treści, które będą generowane przez samych użytkowników. Można takie treści wypromować przez swoją markę. Case study to kolejna forma treści marketingowej. Skupia się ona na rzetelnych badaniach klientów. Ebooki, czyli książki online, które są oferowane w przystępnej formie PDF. Webinaria to też forma, która zyskuje na popularności. Są to prezentacje video na żywo. Umożliwiają one czynny udział widzów, a więc istnieje możliwość zadawania różnych pytań. Można też skorzystać z prezentacji slajdów, które również będą zawierać wskazówki oraz porady.     

Natomiast nie trzeba tworzyć wszystkich treści naraz. Najlepiej jest zacząć od jednego i zobaczyć jak się sprawdza. Następnie można przejść do kolejnych formatów, które najbardziej nam odpowiadają oraz naszym odbiorcom. Stosowanie wielu rodzajów treści pozwoli na dotarcie do dużej grupy potencjalnych odbiorców.

Optymalizacja strategii content marketingu

Stworzenie najlepszej oraz najbardziej efektywnej strategii content marketingu nie opiera się jedynie na tworzeniu dobrej jakości treści. Każdy musi o tym pamiętać, trzeba przede wszystkim zwrócić uwagę na swoich odbiorców oraz konkurencję.

Na samum początku najlepiej jest przeprowadzić badanie rynku. Trzeba zastanowić się kim są nasi odbiorcy, to pozwoli nam na lepsze zaangażowanie się i spełnienie ich potrzeb. Trzeba zadać sobie pytania na przykład :”Jakie są zainteresowania moich klientów?”. Następnie należy stworzyć plan marketingowy. Należy zastanowić się nad etapami, jakie przechodzi nasz klient.  Kolejna sprawa to poznanie swojej konkurencji. Dobrze jest przeprowadzić analizę SWOT naszej konkurencji. Można przejrzeć ich strony internetowe czy blogi. Następnie skup się na poprawie swojego SEO. Trzeba pamiętać o regularnym aktualizowaniu treści, które znajdują się na naszej stronie. Ostatnim krokiem może być stworzenie kalendarza content marketingu, który pomoże nam śledzić wszystkie treści. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *