Co każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć o marketingu online?
Najskuteczniejsze i zarazem najtańsze oraz najłatwiejsze w planowaniu kampanie promocyjne odbywają się dziś w przestrzeni globalnej sieci. Fakt, że wymagają one dużo mniej zakrojonych działań nie oznacza jednak, że kampanie internetowe może przeprowadzić każdy – wymagane są do tego odpowiednie umiejętności, wiedza oraz znajomość mechanizmów rządzących działaniem internetu oraz zachowaniem jego użytkowników. Dlatego warto powierzyć je specjalistom. Poza tym jednak dobrze znać kilka najważniejszych technik i zasad, by samodzielnie organizować mniej zakrojone działania lub dobrze współpracować z pracownikami agencji. Co więc warto wiedzieć na ten temat? Wyjaśniamy to w nowym artykule.
- Najważniejsze zasady e-marketingu. Po pierwsze: dobrze zaplanowana strategia
- E-marketing – najważniejsze zasady. Po drugie: strona internetowa jako fundament
- Co należy wiedzieć o marketingu online? Po trzecie: odpowiednia aktywność w SM
Najważniejsze zasady e-marketingu. Po pierwsze: dobrze zaplanowana strategia
Podstawą wszystkich działań mających na celu dotarcie do jak największej liczby klientów jest z całą pewnością dobrze skrojona strategia. Powinna ona być przede wszystkim jasna i jednoznaczna. Jej opracowaniem muszą zająć się specjaliści, jednak każdy element powinien być uzgadniany z samym przedsiębiorcom, który może wprowadzić ewentualne poprawki lub zasugerować jakieś rozwiązania. Równie ważne, co opracowanie strategii jest trzymanie się wytyczonego przez nią planu. Jeśli o tym zapomnimy, cały wysiłek związany z jej przygotowaniem pójdzie na marne. Oczywiście, jeśli po kilku miesiącach zmienią się nasze cele lub okaże się, że dotychczasowa strategia nie przynosi zamierzonych efektów, powinna ona zostać skorygowana.
E-marketing – najważniejsze zasady. Po drugie: strona internetowa jako fundament
Wszystkie działania promocyjne, jakie podejmiemy w internecie powinny skupiać się przede wszystkim na przekierowaniu ruchu na naszą stronę internetową. To właśnie na niej powinna znaleźć się treść, która nie tylko zachęci użytkowników do skorzystania z naszej oferty, ale też dostarczy im wszystkich niezbędnych informacji na temat świadczonych przez nas usług lub sprzedawanych produktów. Nie bez znaczenia jest też wygląd strony, który powinien być nowoczesny, zapadający w pamięć i funkcjonalny.
Kolejny aspekt związany ze stroną to jej dobra widoczność w sieci. Jeśli zależy nam na tym, by zdobyć klientów w internecie, koniecznie powinniśmy zadbać o jej optymalizację oraz pozycjonowanie – dzięki temu łatwiej będzie znaleźć naszą firmę w Google.
Co należy wiedzieć o marketingu online? Po trzecie: odpowiednia aktywność w SM
Kanałem, który daje dziś ogromne możliwości zdobycia klientów firmom działającym w niemal wszystkich branżach, są media społecznościowe. Warto więc zadbać o to, by nasza firma posiadała własne profile przynajmniej w najpopularniejszych serwisach social media oraz o to, by na bieżąco pojawiały się w nich ciekawe, angażujące treści.