Co może ci dać content marketing?

Praktycznie od zawsze wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu. Nie sposób jest wyobrazić sobie prowadzenia jakichkolwiek działań bez odpowiedniej reklamy – to właśnie ona sprawia, że ludzie mają szansę zainteresować się twoją działalnością czy dowiedzieć się o niej. Dlatego marketingowcy zawsze mieli dużo pracy i tak jest do tej pory. W ostatnich latach ich praca jednak w dużej mierze przeniosła się do Internetu. A tutaj bardzo ważne jest nie tylko wymyślanie chwytliwych haseł reklamowych, ale też sprawienie, by dana strona internetowa była lepiej widoczna w wyszukiwarkach internetowych. Strategie marketingowe są najróżniejsze, wszystko bowiem polega na tym, by jak najbardziej zachęcić klienta do skorzystania z danych usług i zapaść mu w pamięć. A jedną z często używanych strategii jest content marketing.

  1. Co to jest content marketing
  2. Content marketing i SEO
  3. Dlaczego warto zainteresować się content marketingiem?

Czym jest content marketing?

Content marketing to nic innego jak rodzaj strategii opracowanej po to, by udało się pozyskać grono stałych, wiernych klientów. W języku polskim można też użyć określenia „marketing treści”. W jego ramach podejmuje się działania, które mają na celu publikację oraz promocję bardzo wartościowych materiałów, które przygotowane są z myślą o konkretnej grupie klientów. Grupa ta bardzo często określana jest krótko i po prostu jako target. Nie można nazywać content marketingu strategią, która polega na jednostronnej komunikacji. To szereg działań, które mają na celu jak największe zaangażowanie klientów, którzy należą do grupy docelowej. Chodzi w końcu o wypracowanie trwałej relacji z grupą klientów, nierzadko opartej na emocjonalnym przekazie.

Content marketing a SEO

Content marketing jest nierozerwalnie powiązany z SEO. W content marketingu wykorzystuje się naturalne linkowanie, które zawarte jest w publikowanych i promowanych treściach. To z kolei pozwala na lepsze pozycjonowanie danej strony w indeksach największych wyszukiwarek, więc wpływa na widoczność strony. Dlatego content marketing to naturalny sprzymierzeniec i dopełnienie działań SEO i nie mogą być rozpatrywane jako osobne kwestie, tylko współdziałać jako jedna całość. Jedne i drugie działania – zarówno te oparte na działaniach typowo związanych z SEO, jak i z content marketingiem zajmują dużo czasu, bo należą do działań pracochłonnych, ale potrafią przynieść bardzo wymierne korzyści w dalszej perspektywie działania i rozwoju.

Zalety content marketingu

Content marketing, jeśli jest strategią dobrze opracowaną i prowadzoną we właściwy sposób, ma szereg korzyści. Po pierwsze dostarcza ci mnóstwa świetnych, wartościowych dla klientów treści, które możesz publikować i promować, by były chętnie czytane przez wybraną grupę docelową, pod którą treści są układane. Po drugie natomiast wspomagają one proces SEO, co wpływa na widoczność strony w wyszukiwarce, przez co klienci łatwiej znajdą daną stronę i chętniej na nią zajrzą. W końcu widoczność w Internecie ma ogromne znaczenie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *