Customer profile w branży e-commerce
Obecnie platformy e-commerce mogą stworzyć single customer profile. Narzędzie to ma za zadanie uszeregować klientów. Zbierane są dane behawioralne, transakcje oraz statystyki dotyczące aktywności klientów.
Dane transakcyjne zawierają takie informacje jak: rodzaj zakupionego produktu, jego kategoria, cena oraz termin dokonania zakupu. Czy takie narzędzie przyda się platformom e-commerce? Odpowiedź jest prosta: TAK! Single customer profile pozwala na uporządkowanie danych dotyczących konkretnego użytkownika. Dzięki temu zbierane są informacje wskazujące na pełny obraz konsumenta. To bardzo cenna informacja zwłaszcza dla właścicieli firm, którzy chcą ocenić, kto tak naprawdę korzysta z ich produktów i usług.
Analiza zachowań konsumenckich pozwala na zwiększenie zadowolenia klientów. Dlatego każda platforma e-commerce powinna wprowadzić do sklepów internetowych właśnie takie narzędzie. Obecnie coraz więcej platform daje właścicielom sklepów taką możliwość.