Czy warto korzystać z oferty szkoleń SEO?
Niektórzy specjaliści seo uważają, że szkolenia nie są przydatne i jest to strata pieniędzy. Inni natomiast dużą część swojej pracy przeznaczają na prowadzenie takich kursów, aby inni mogli zyskać niezbędną wiedzę.
- Podstawowa wiedza z zakresu seo
- Szkolenia dla pracowników zajmujących się firmową stroną
- Skąd czerpać wiedzę, jeżeli nie ze szkoleń?
Czy zatem takie szkolenia są przydatne? A może kursy seo to jedynie strata pieniędzy? Sprawdź, w jakich sytuacjach można pomyśleć o przeprowadzeniu szkolenia dla pracowników, a kiedy będzie to nieopłacalne.
Podstawowa wiedza z zakresu seo
Podstawowe informacje, które w zupełności wystarczą do samodzielnego pozycjonowania prostych fraz (takich, których nie używa zbyt wiele innych firm) można znaleźć za darmo. Nie zawsze jednak wiadomo, które z nich mają wartość merytoryczną, a które już dawno są nieaktualne, a więc ich stosowanie może przynieść więcej złego niż dobrego. Dlatego też można rozważyć zapisanie się na takie szkolenie, o ile oczywiście prowadząca je osoba na prawdę ma wiedzę i wie, jak przekazać ją innym.
Najprościej można to sprawdzić dzięki opiniom na temat tego typu usług. Wystarczy poszukać na forach, grupach na Facebooku lub w wielu innych miejscach osób, które skorzystały z takiego szkolenia i po prostu zapytać, czy były z niego zadowolone. Czasami można co prawda trafić na opłacone posty publikowane przez osoby powiązane z organizatorem szkolenia. Jeżeli więc wszystkie opinie na temat kursu będą podejrzanie wychwalały jego zalety, to lepiej poszukać czegoś innego.
Szkolenia dla pracowników zajmujących się firmową stroną
Zakup szkolenia, nawet jeżeli ma dotyczyć wyłącznie podstaw, przyda się we wszystkich firmach, które zatrudniają większą ilość osób. Wiedza z zakresu seo przyda się każdemu, niezależnie od tego, czy taka osoba przygotowuje treści, optymalizuję stronę internetową, współpracuje z agencjami marketingowymi czy po prostu nadzoruje prace innych zespołów. Szefostwo może oczywiście zalecić, aby każdy we własnym zakresie poszerzył swoją wiedzę o pozycjonowaniu stron. Większość osób jednak tego nie zrobi, co może później stanowić ograniczenie dla całego zespołu.
Wybierając zatem doświadczonego szkoleniowca można zyskać gwarancję, że wszyscy zyskają możliwość przyswojenia wiedzy na tym samym poziomie. Przyniesie to świetne efekty w późniejszej pracy tych osób. Nawet jeżeli nie zapamiętają wszystkich przekazanych informacji, to będą wiedziały gdzie można ich szukać oraz jakich błędów należy unikać, aby stronę można było skutecznie pozycjonować w wyszukiwarce Google.
Skąd czerpać wiedzę, jeżeli nie ze szkoleń?
Informacje o seo można też czerpać z blogów prowadzonych przez agencje pozycjonujące strony, oficjalnej dokumentacji zamieszczanej przez Google i tematycznych kanałów na YouTube. Bardzo często można trafić na ciekawą metodę jeżeli tylko prześledzi się, jakie działania wykonuje konkurencja. Do tego można użyć narzędzi do sprawdzania linków i innych tego typu rzeczy.