Kim są extreme users?
Promocja firmy nie będzie efektywna bez zrozumienia potrzeb i zachowań potencjalnych klientów. Obecnie pojawia się termin extreme users. Są to osoby, które nie wpisują się w powszechne zachowania, w tak zwany nurt mainstream. Ich działania różnią się od działań innych osób. Przyczyny mogą być różne.
Do tej grupy zalicza się między innymi osoby z niepełnosprawnościami, na przykład niewidome lub niedosłyszące. W takim wypadku, aby mogły być odbiorcami naszych produktów, potrzebują dodatkowego przygotowania stron internetowych. Niestety w procesie projektowanie kampanii marketingowej często zapomina się o takich osobach, co jest dużym błędem. Dlatego coraz więcej firm stara się przeprowadzić research użyteczności danej witryny wśród extreme userów. To pozwoli na dotarcie do znacznie szerszej grupy odbiorców.
Przez ostanie kilka lat wzrosła świadomość przedsiębiorców, że o takich klientów warto powalczyć. Wpływają na to między innymi kampanie społeczne na rzecz przeciwdziałania wykluczeniu.