Kilka zasad prowadzenia firmowego bloga
Prowadzenie bloga firmowego to jeden z elementów strategii marketingowej. Blog może pomóc w działaniach SEO. Dodatkowo praktycznie zawsze zamieszczamy w linki do naszej strony i produktów.
Jeśli zdecydowaliśmy się na założenie bloga, to warto pamiętać o kilku ważnych rzeczach. Przede wszystkim publikujmy artykuły regularnie. Nie osiadajmy na laurach. Coraz rzadsze wpisy mogą sprawić, że blog umiera śmiercią naturalną. Stali czytelnicy przestana w ogóle wchodzić na witrynę, jeśli przestaniemy dodawać nowe posty.
W przypadku, gdy nie ma czasu na zajmowanie się blogiem, warto zatrudnić profesjonalną firmę. Pamiętajmy także, by reklama nie górowała nad treściami merytorycznymi. Artykuły stricte reklamowe zniechęcą internautów do wchodzenia na bloga. Doprowadzi to, że stali czytelnicy przeniosą się na bloga konkurencji, a tego przecież chcemy uniknąć. Kolejna kwestia – kontrowersyjne tematy. Prowadząc firmowego bloga, lepiej ich unikać. Czytelnicy nie wchodzą na witrynę po to, by poznać Twoje przekonania religijne czy polityczne.