Reklama w grupach na Facebooku – najważniejsze informacje
Zapowiedź wprowadzenia reklam w grupach na Facebooku od samego początku budziła wiele emocji. Wielu użytkowników było niezadowolonych z tego, że właściciel serwisu chce zarabiać nawet na grupach, które wcześniej były wolne od reklam.
- Czy każdy może zamieścić reklamę w grupach?
- Alternatywny sposób reklamowania w grupie FB
- Skuteczny sposób na zamieszczenie reklamy
Dzięki wprowadzeniu możliwości targetowania reklam do aktualności grup na Facebooku osoby zajmujące się marketingiem zyskały wiele nowych możliwości. Oczywiście podobnie jak w przypadku wszystkich innych reklam, użytkownicy zawsze mogą zgłosić je do weryfikacji jeżeli uznają, że reklamy naruszają standardy. Należy więc mieć na uwadze to, że publikowane reklamy powinny trzymać odpowiedni poziom.
Czy każdy może zamieścić reklamę w grupach?
MOżliwość zamieszczania reklam, które będą się wyświetlały członkom danej grupy jest wciąż testowana przez Facebooka, dlatego nie u wszystkich użytkowników jest dostępna. Najlepiej więc sprawdzić, czy na danym koncie pojawiła się tego typu możliwość. Podobnie jak inne reklamy, te publikowane w aktualnością będą oznaczone odpowiednią etykietą.
Dzięki temu, że znajdzie się przy nich informacja “Sponsorowane”, internauci nie będą mieli żadnych wątpliwości, czy treść została im wyświetlona dlatego, że któryś z członków grupy rzeczywiście ją poleca, czy też jest to po prostu reklama. Każdy z członków grupy może również ukryć reklamę lub oznaczyć ją jako taką, której nie chce w przyszłości ponownie zobaczyć.
Zanim opcja wybrania umiejscowienia reklamy w aktualnościach będzie dostępna, trzeba wybrać opcję aktualności na samym FB.
Alternatywny sposób reklamowania w grupie FB
Innym popularnym sposobem na zamieszczanie takich reklam jest zrobienie tego poprzez opublikowanie filmu na własnym profilu i udostępnienie go wybranej grupie na Facebooku. Następnie można stworzyć niestandardową grupę odbiorców. Kto się powinien w niej znaleźć? Świetne efekty przynosi zawężenie odbiorców wyłącznie do osób, które wyświetliły daną reklamę przynajmniej przez trzy sekundy.
Po wprowadzeniu wszystkich niezbędnych ustawień dla nowej grupy trzeba będzie jeszcze poczekać jedną dobę, aż Facebook zbierze wszystkie niezbędne dane oraz odpowiednią ilość osób. Następnie pozostanie tylko wybrać nową grupę i do niej skierować reklamę, którą chce się promować na danej grupie.
Skuteczny sposób na zamieszczenie reklamy
Jest to nieco bardziej skomplikowane, ale pozwala przynieść świetne efekty, zwłaszcza jeżeli ktoś nie ma jeszcze dostępu do dedykowanego rozwiązania dostępnego w panelu reklam. Więcej tego typu poradników zawsze znajdziesz na naszej stronie, gdzie regularnie pojawiają się treści związane z marketingiem internetowym.
Czy tego typu reklama sprawdza się w waszym przypadku? A może lepsze efekty przynosi zamieszczanie sponsorowanych treści w innych miejscach? Podzielcie się w komentarzach swoimi sposobami na to, aby uzyskać najlepsze efekty, a jednocześnie zminimalizować koszty reklamy.