Jak zmiany w społeczeństwie wpływają na branże reklamową?

Rynek reklamy jest bardzo zmienny. Musi się bowiem dopasować do nowych realiów. A rzeczywistość może się zmienić z dnia na dzień.

Jak zatem nadążyć za nowymi potrzebami konsumenckimi? Za przykład może posłużyć pandemia. Właściwe e jednej chwili zostaliśmy wyrwani ze swojego dotychczasowego życia. W związku z tym część sprzedaży w ogóle przeniosła się do internetu. Na brak zamówień w tym okresie nie mogą narzekać firmy produkujące domowe urządzenia do ćwiczeń, środki ochrony osobistej. Analitycy przewidują, że nie uda się już w 100% wrócić do tego, co było przed pandemią.
Czy koronowirus sprawił, że zaczęliśmy oszczędzać? Nie chodzi o zmniejszenie wydatków na zakupy, ale o zmianę priorytetów. Część firm przygotowało specjalne kampanie reklamowe nawiązujące do obecnej sytuacji – tak powinna zrobić każda firma, która chce pokazać, że dopasowuje się do nowych realiów. Badania pokazują, że konsumenci doceniają takie zachowania, ponieważ wierzą, że firmy odpowiedzą na ich zmienione potrzeby.