Co to jest content writing i dlaczego jest ważny?
Co to jest content writing i dlaczego jest ważny? Jeśli szukasz odpowiedzi na powyższe pytania, podstawowe informacje na ten temat znajdziesz w dzisiejszym artykule.
1. Co to jest content writing?
2. Content writing a copywriting – jakie są różnice?
3. Jaki jest cel content writing?
Jaki zamiar i cel ma content writing? Czym różni się właściwie od standardowego copywritingu? Dlaczego w ogóle warto znać różnice między tymi pojęciami? Odpowiadamy w niniejszym wpisie. Już teraz zapraszamy do lektury!
Co to jest Content writing?
Content writing to działania, które skupiają się głównie na tworzeniu treści. Oczywiście, chodzi o taką treść, która wyróżnia się wysoką jakością. Content writer najczęściej zajmuje się pisaniem artykułów na blogi firmowe, tworzeniem recenzji, newsletterów czy treści na media społecznościowe. Warto zaznaczyć, że nie chodzi o takie wpisy, których celem jest konwersja, a budowanie zaufania. W przypadku content writingu ważne jest to, aby treść była merytoryczna, związana nierzadko z wizerunkiem firmy.
Chociaż treści, które tworzy się w ramach content writingu, nie mają na celu zagwarantowania konwersji na najwyższym poziomie, to jednak są ważne. Dlaczego? Ponieważ pozytywnie wpływają na pozycjonowanie strony, a dzięki temu Twoja marka zdobywa nowych klientów z ruchu organicznego – czyli takich, którzy trafiają na Twoją stronę przez wyszukiwarkę Google.
Content Marketing a copywriting – jakie są różnice?
W naszym społeczeństwie przyjęło się, że copywriter to osoba, która na zamówienie tworzy profesjonalne treści. Copywriterem nazywa się również osobę odpowiedzialną za Content Marketing. Warto jednak wiedzieć, że są pewne różnice między content writingiem a copywritingiem. Dlaczego to takie ważne? Znając te różnice, łatwiej będzie Ci napisać odpowiedni tekst i osiągnąć nim określony cel. Dzięki nim nie będziesz mieć również problemów z wybraniem optymalnej formy przekazu.
Content writing to tworzenie takich treści, których zadaniem jest nawiązanie dobrej relacji z odbiorcą. Najczęściej chodzi oczywiście o potencjalnego klienta. Dzięki takim treściom musisz budować zaufanie i lojalność, a teraz odpowiednie zaangażowanie wśród swojej społeczności. Z reguły to właśnie świetnym content writingiem trafiamy do nowych klientów i to od niego zależy, czy zainteresowana osoba faktycznie zostanie z nami na dłużej.
Copywriting natomiast jest mocniej nastawiony na konwersję. Do form konwersji zalicza się nie tylko sprzedaż – w przypadku klienta dokonanie zakupu, ale i otworzenie mailingu, kliknięcie we wskazany przez nas przycisk, zapisanie na newsletter czy pozostawienie przez zainteresowanego swoich danych kontaktowych. Zatem copywriting to już typowy przekaz, związany przede wszystkim z wezwaniem do konkretnego działania.
Jaki jest cel content writingu?
Celem content writing jest oczywiście budowanie zaangażowanej społeczności na swoich mediach społecznościowych. Chodzi o to, aby tę społeczność zdobyć i później aktywizować. Do celów content writingu zalicza się zatem polubienia publikowanych przez nas zdjęć i postów, komentarze, udostępnienia, a także zapisywanie treści. Dzięki temu nie tylko nawiązujemy relację z odbiorcą, ale i docieramy do potencjalnych klientów. Im większe zainteresowanie naszymi publikacjami, tym bardziej nasze posty stają się atrakcyjniejsze dla danej platformy – na przykład Instagrama czy Facebooka. To sprawia, że nasza treść dotrze do tych osób, które nas nie obserwują, ale są zainteresowane tym samym lub podobnym tematem.
Jeśli natomiast chodzi o copywriting, celem jest konwersja. Poprzez odpowiednie działania zwiększysz sprzedaż i tym samym swoje przychody.