Czy warto inwestować w Google Shopping?

Marketing internetowy to podstawa działania każdego e-biznesu. Ciekawą i skuteczną formą reklamy, która umożliwia dotarcie do nowych klientów, są Zakupy Google (Google Shopping). Jeżeli zastanawiasz się, czy warto reklamować swoje produkty w Google Shopping, zapoznaj się z naszym artykułem.

  • Google Shopping – co to jest?
  • Jak działają Zakupy Google?
  • Czy warto inwestować w Google Shopping?
  • Kampania Google Shopping – dla kogo?
  • Co jest potrzebne do uruchomienia kampanii Google Shopping?

Google Shopping – co to jest?

Google Shopping (Zakupy Google) to stworzona przez Google wyszukiwarka ofert sklepów online. Ta innowacyjna platforma umożliwia użytkownikom szybkie wyszukiwanie produktów, które są dostępne w sklepach internetowych. W ramach usługi można nie tylko znaleźć produkty, ale także porównać między sobą oferty różnych sprzedawców pod kątem ceny. Dzięki platformie Google Shopping sprzedawcy mogą skutecznie promować swoje produkty w sieci, a klienci – wybierać oferty najbardziej korzystne cenowo. Reklamy produktowe są bardzo dobrze widoczne w wyszukiwarce – wyświetlają się nad lub obok organicznych wyników wyszukiwania.

Jak działają Zakupy Google?

Będąc w temacie reklamy produktowej Google, warto wspomnieć kilka słów na temat zasady jej działania. Kampania Google Shopping, w przeciwieństwie do reklam w systemie Google Ads, nie działa w oparciu o listę słów kluczowych. W usłudze wykorzystywane są pliki z listą produktów, które sprzedawca chce promować. Jak działa Google Shopping? Po wpisaniu przez użytkownika frazy związanej w wybranym produktem, w wynikach wyszukiwania pojawią się zdjęcia i ceny produktów. Po kliknięciu w konkretną grafikę, użytkownik zostanie przeniesiony na podstronę produktu. 

Czy warto inwestować w Google Shopping?

Jest wiele powodów, dla których warto zainwestować w kampanię Google Shopping. Jakie są najważniejsze korzyści płynące z takiego rozwiązania?

  • Szybki efekt – reklamy są widoczne od razu po uruchomieniu kampanii.
  • Skuteczność – kampanie Google Shopping to idealne rozwiązanie dla właścicieli sklepów internetowych, którzy chcą skutecznie zwiększyć sprzedaż swoich produktów.
  • Płatność wyłącznie za kliknięcie w reklamę.
  • Niskie stawki za kliknięcie.
  • Przejrzystość oferty – estetyczne zdjęcia produktów i możliwość szybkiego porównania cen pozwalają klientowi szybciej podjąć decyzję o zakupie.
  • Skrócenie ścieżki zakupowej – po kliknięciu w reklamę użytkownik jest przekierowywany od razu na podstronę produktu, który go interesuje.
  • Możliwość doprecyzowania kampanii przy pomocy słów wykluczających.

Kampania Google Shopping – dla kogo?

Reklamy produktowe Google Shopping zostały stworzone z myślą o sprzedawcach internetowych,  którzy chcą promować swoje produkty w wyszukiwarce Google. Zakupy Google to usługa przeznaczona dla sklepów online z dowolnej branży. Za pośrednictwem tej nowoczesnej platformy możemy sprzedawać nie tylko produkty fizyczne (np. odzież, sprzęt elektroniczny czy akcesoria sportowe), ale także produkty niematerialne (np. oprogramowanie).  

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *