Czy warto inwestować w Google Shopping?
Marketing internetowy to podstawa działania każdego e-biznesu. Ciekawą i skuteczną formą reklamy, która umożliwia dotarcie do nowych klientów, są Zakupy Google (Google Shopping). Jeżeli zastanawiasz się, czy warto reklamować swoje produkty w Google Shopping, zapoznaj się z naszym artykułem.
- Google Shopping – co to jest?
- Jak działają Zakupy Google?
- Czy warto inwestować w Google Shopping?
- Kampania Google Shopping – dla kogo?
- Co jest potrzebne do uruchomienia kampanii Google Shopping?
Google Shopping – co to jest?
Google Shopping (Zakupy Google) to stworzona przez Google wyszukiwarka ofert sklepów online. Ta innowacyjna platforma umożliwia użytkownikom szybkie wyszukiwanie produktów, które są dostępne w sklepach internetowych. W ramach usługi można nie tylko znaleźć produkty, ale także porównać między sobą oferty różnych sprzedawców pod kątem ceny. Dzięki platformie Google Shopping sprzedawcy mogą skutecznie promować swoje produkty w sieci, a klienci – wybierać oferty najbardziej korzystne cenowo. Reklamy produktowe są bardzo dobrze widoczne w wyszukiwarce – wyświetlają się nad lub obok organicznych wyników wyszukiwania.
Jak działają Zakupy Google?
Będąc w temacie reklamy produktowej Google, warto wspomnieć kilka słów na temat zasady jej działania. Kampania Google Shopping, w przeciwieństwie do reklam w systemie Google Ads, nie działa w oparciu o listę słów kluczowych. W usłudze wykorzystywane są pliki z listą produktów, które sprzedawca chce promować. Jak działa Google Shopping? Po wpisaniu przez użytkownika frazy związanej w wybranym produktem, w wynikach wyszukiwania pojawią się zdjęcia i ceny produktów. Po kliknięciu w konkretną grafikę, użytkownik zostanie przeniesiony na podstronę produktu.
Czy warto inwestować w Google Shopping?
Jest wiele powodów, dla których warto zainwestować w kampanię Google Shopping. Jakie są najważniejsze korzyści płynące z takiego rozwiązania?
- Szybki efekt – reklamy są widoczne od razu po uruchomieniu kampanii.
- Skuteczność – kampanie Google Shopping to idealne rozwiązanie dla właścicieli sklepów internetowych, którzy chcą skutecznie zwiększyć sprzedaż swoich produktów.
- Płatność wyłącznie za kliknięcie w reklamę.
- Niskie stawki za kliknięcie.
- Przejrzystość oferty – estetyczne zdjęcia produktów i możliwość szybkiego porównania cen pozwalają klientowi szybciej podjąć decyzję o zakupie.
- Skrócenie ścieżki zakupowej – po kliknięciu w reklamę użytkownik jest przekierowywany od razu na podstronę produktu, który go interesuje.
- Możliwość doprecyzowania kampanii przy pomocy słów wykluczających.
Kampania Google Shopping – dla kogo?
Reklamy produktowe Google Shopping zostały stworzone z myślą o sprzedawcach internetowych, którzy chcą promować swoje produkty w wyszukiwarce Google. Zakupy Google to usługa przeznaczona dla sklepów online z dowolnej branży. Za pośrednictwem tej nowoczesnej platformy możemy sprzedawać nie tylko produkty fizyczne (np. odzież, sprzęt elektroniczny czy akcesoria sportowe), ale także produkty niematerialne (np. oprogramowanie).