Dlaczego moja reklama nie działa? Kilka książek o reklamie i promocji firmy

Czy zastanawiałeś, dlaczego nie niektóre firmy potrafią się wybić, chociaż tak naprawdę ich produkty nie wykraczają poza przyjęte normy innowacji? Być może ich oferta nie jest nawet w połowie tak dobra, jednak to właśnie to przedsiębiorstwo zajmuje pozycję lidera? Na takie pytania starają się odpowiedzieć autorzy kilku ważnych pozycji dotyczących reklamy.

Czemu warto czytać książki o reklamie, nawet te sprzed kilkunastu lat?

  • bo niektóre informacje są ponadczasowe,
  • badania zachowań klientów mogą wiele podpowiedzieć,
  • bo historia niektórych marek może zainspirować.

Stylistyka reklam oraz miejsce ich zamieszczania zmieniły się przez ostatnie dziesięciolecia. Jednak zawsze istotne było, aby dotrzeć do klienta. Jeśli zatem chcesz się dowiedzieć, jakich psychologicznych trików używały znane marki lub jak działa mózg potencjalnego klienta, warto sięgnąć po kilka cennych książek. Poniżej prezentujemy listę pozycji, jaką powinien przeczytać każdy przedsiębiorca.

Kotler o Marketingu

Jest to swoista biblia marketingu. Jej autorem jest Philip Kotler – profesor w Kellogg School of Management. Książka ta to lektura na każdych studiach dotyczących marketingu oraz zachowań konsumenckich. Napisana jest w łatwy sposób, dlatego poleca się ją początkującym osobom. 

Wszyscy marketerzy są kłamcami

Dość przewrotny tytuł książki autorstwa Setha Godina pokazuje, że największym atutem każdego marketingowca jest tak naprawdę autentyczność. Jak zatem wywrzeć wpływ na potencjalnego klienta? Trzeba udoskonalić najważniejsze narzędzie, jakim dysponujemy, a mianowicie umiejętność opowiadania.

Digital Marketers Sound Off. Wskazówki, taktyki, narzędzia i prognozy od 101 specjalistów d. Marketingu cyfrowego

Matt Chiera pomaga 101 specjalistom marketingowym, którzy zajmują się różnymi aspektami reklamy. Znajdziemy tutaj porady i wskazówki dotyczące strategii SEO, tworzenia e-mail marketingu oraz marketingu w mediach społecznościowych. Jest idealna pozycja zarówno dla początkujących, jak i osób, które chcą zaktualizować swoja wiedzę. Dzięki tej pozycji będziesz w stanie ulepszyć wyniki własnej kampanii content marketingowej.

GetSocialSmart

Jeśli wydaje ci się, że doskonale radzisz sobie w social mediach, to zapewne jesteś w błędzie. W swojej książce Katie Lance pokazuje, jak poruszać się po trudnych mediach społecznościowych. Dzięki tej pozycji dowiesz się, jak korzystać z takich kanałów, jak: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Snapchat, YouTube czy Pinterest.

Pozycjonowanie. Bitwa o twój umysł

Autorami tego poradnika są Al Ries i Jack Trout, którzy jako pierwsi w historii content marketingu opracowali koncepcję brandingu. Pozycja ta pomoże w opracowaniu strategii pozwalającej na dotarcie do zmęczonego mediami konsumenta. Jest tutaj sporo zagadnień z psychologii, ale właśnie na tym opiera się cały marketing.

Jak marki stają się ikonami

Warto także poznać trochę historii. Przybliża ją nam Douglas B. Holt. Jeśli zatem chcesz dowiedzieć się, jak to się stało, że takie marki jak Nike, Volkswagen czy Pepsi z małych firm stały się potentatami, to ta pozycja jest dla Ciebie. Autor analizuje działania najbardziej kultowych amerykańskich marek, aby pokazać, które zachowania mogą wypromować biznes.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *