Porady SEO na 2021 rok
Każdy kolejny rok przynosi duże zmiany w branży pozycjonowania. Jeżeli chcesz wiedzieć, na co warto zwrócić uwagę w 2021 roku, poniżej znajdziesz kilka przydatnych porad. Dzięki temu łatwiej ci będzie zdobyć oraz utrzymać wysokie pozycje fraz, dzięki którym internauci trafiają na twoją stronę internetową.
1. Łatwy dostęp do danych kontaktowych
2. Dostosowanie strony do aktualnych przepisów
3. Prawidłowa optymalizacja grafik
4. Aktualne treści w serwisie internetowym
Nie musisz oczywiście wdrażać wszystkich rozwiązań. Najlepiej przemyśl, które będą odpowiednie dla twojej witryny. Jeżeli jednak masz jakiekolwiek wątpliwości pamiętaj, aby przed podjęciem działań skonsultować je ze specjalistą SEO. Źle przeprowadzona optymalizacja może zaszkodzić stronie internetowej.
Łatwy dostęp do danych kontaktowych
W celu poprawienia użyteczności witryny i komfortu odwiedzających ją osób należy upewnić się, czy dane kontaktowe są łatwo dostępne. Największym błędem, jaki można w tym przypadku popełnić jest ukrycie lub całkowite usunięcie zakładki kontakt. Sprawdź, czy na twojej stronie jest ona dobrze widoczna i czy znajdują się w niej aktualne dane. Jeżeli internauta znajdzie tam nieaktualny numer lub adres mailowy, nie będzie mógł się z tobą skontaktować i na przykład złożyć zamówienia.
Dostosowanie strony do aktualnych przepisów
Warto pamiętać o dostosowaniu strony do aktualnych przepisów. Jeszcze kilka lat temu wszyscy skupiali się przede wszystkim na zamieszczeniu informacji o ciasteczkach. Obecnie jednak ważniejsze jest stworzenie polityki prywatności (zanim ja napiszesz sprawdź, w jaki sposób przygotowały ją konkurencyjne strony). Jeżeli prowadzisz sklep internetowy nie zapomnij o zaktualizowaniu regulaminu. W przypadku takiej podstrony łatwo popełnić błąd, więc dla bezpieczeństwa najlepiej skonsultować regulamin serwisu z prawnikiem. W sieci znajdziesz firmy, które specjalizują się w przygotowywaniu regulaminów i innych dokumentów dla sklepów internetowych oraz stron firmowych. Warto skorzystać z takich usług, bo dzięki temu można uniknąć wysokich kar i uchronić się przed problemami.
Prawidłowa optymalizacja grafik
Niezależnie od tego, czy prowadzisz duży sklep internetowy, czy niewielkiego bloga, na pewno znajdują się na niej grafiki (a przynajmniej powinny). Zdjęcia nie tylko ułatwiają czytelnikom zapoznanie się z prezentowanymi informacjami i pozwalają zobaczyć, jak wygląda opisywany produkt, ale też wpływają na pozycje twojej strony w wyszukiwarkach. Optymalizacja grafik polega między innymi na umieszczaniu obrazków o niewielkich rozmiarach, dzięki czemu będą się szybko ładowały nawet przy słabym transferze danych. Oprócz tego trzeba również pamiętać o podaniu tytułu obrazka i wpisać tekst alternatywny. Roboty Google nie zawsze potrafią prawidłowo odczytać, co znajduje się na zdjęciu. Nieopisane zdjęcia mogą więc zostać pominięte, co pozbawi cię szansy na zdobycie nowych klientów.
Aktualne treści w serwisie internetowym
Na koniec uniwersalna porada, która od lat sprawdza się w branży seo. Strona internetowa powinna być aktualna. Nawet jeżeli artykuły opublikowane przed laty wciąż są przydatne dla internautów, należy je edytować i dodać kilka nowych informacji. Oprócz tego trzeba zwrócić uwagę na to, że łatwiej jest pozycjonować strony, na których regularnie pojawiają się nowe artykuły (publikowane jako podstrony). Mogą mieć formę bloga lub działu z aktualnościami. Roboty Google zauważą, że w serwisie regularnie pojawią się nowe treści, co jest korzystne i z reguły pozytywnie wpływa na pozycje. W takich tekstach dobrze jest umieszczać linki do istotnych podstron serwisu lub sklepu internetowego oraz prawidłowo opisane zdjęcia. Przykładowo, w sklepie internetowym, który sprzedaje książki, można regularnie zamieszczać zestawienia najlepszych tytułów z danego gatunku lub publikować informacje o nowościach. W przypadku takiego sklepu świetnie sprawdzą się również zestawienia najlepszych książek danego autora i inne podobne artykuły.