Webinar jako reklama
Poruszając się przez sieć internetową w poszukiwaniu pracy, usług lub chcąc dokonać zakupu możemy się natknąć na webinary. Poprzez nie przedstawiają swój wizerunek firmy otwierając się na klienta.
Czy jest to jednak dobra forma reklamowania w sieci? Spróbujemy odpowiedzieć na to pytanie.
1. Czym jest webinar?
2. Co powinno być zawarte w webinarze?
3. Pułapki i minusy webinarów
Czym jest webinar?
Webinar jest narzędziem internetowym, poprzez który możemy dokonać prezentacji, wystąpienia lub przedstawienia oferty.
Pozwala on na kontakt rzeczywisty z obserwatorem. W jego trakcie obserwujący może brać czynny udział dodając komentarze lub pisząc wiadomości na czacie. Osoba prowadząca ma do swojej dyspozycji szereg wirtualnych narzędzi, które ułatwią komunikację.
Część z programów ,dzięki którym można prowadzić webinary, pozwala na ich zapis i późniejsze odtworzenie.
Tego typu spotkania w świecie internetu zostały opracowane na potrzeby, w których bezpośredni kontakt jest niemożliwy lub ograniczony. Dzięki swoim webinarom możesz dotrzeć do adresatów bez względu na to gdzie się znajdują. Wystarczy jedynie połączenie z internetem.
Co powinno być zawarte w webinarze?
Webinar ma być ustawiony na odbiorcę. Musisz więc zawrzeć w nim wszystko to co jest ważne dla potencjalnego klienta/pracownika. Można to potraktować jako prelekcję, gdzie chcesz wyłożyć swoją wiedzę, ale jednocześnie zachęcić do działania.
Poprzez niego reprezentujesz się dlatego zadbaj zarówno o swój wygląd jak i miejsce prezentacji oraz profesjonalność nagrania.
Zacznij od przedstawienia firmy i usług, które proponujesz. Następnie zręcznie zaproś oglądającego w świat Twojego biznesu. Warto jest zadbać, by poczuł się tam jakby faktycznie się w nim znajdował i miał na niego realny wpływ.
Służą do tego jasne przedstawienia, rzeczowe informacje przy jednoczesnym urozmaicaniem webinara w taki sposób by był ciekawy. Musisz zachęcić klienta do siebie, to będzie Twoje narzędzie do pierwszej komunikacji.
Osoba prowadząca prezentację musi robić to w sposób profesjonalny ukazujący znajomość tematu, ale jednocześnie unikać sztywności. Patrz „w stronę” klienta tak by miał odczucie, że on personalnie jest odbiorcą Twoich słów. Zrywanie kontaktu wzrokowego poprzez posiłkowanie się kartką będzie źle odbierane.
Każdy webinar musi być nastawiony na późniejsze otwarcie się na ewentualne pytania lub uwagi. Niech otwiera sobą dialog, w który druga strona wejdzie już z bazą informacyjną.
Na sam koniec warto jest przedstawić stronę internetową gdzie zainteresowana osoba znajdzie dalsze wiadomości lub podać możliwość kontaktu. Staraj się zatrzymać oglądającego sugerując pozostawienie po sobie śladu np. w formie uzupełnienia ankiety.
Pułapki i minusy webinarów
Minusem webinaru jest na pewno jego określony czas, a raczej potrzeba wymierzenia idealnego okresu, w którym z jednej strony zostanie zachowana uważność odbiorcy, a z drugiej będzie miejsce na wszelkie informacje.
Webinar w pewien sposób jest stateczny patrząc od strony potencjonalnego klienta, który go ogląda. Wciągnąć go w temat to klucz do sukcesu, którego niestety nie tak łatwo osiągnąć.
Zbyt długa prezentacja znuży, jeżeli nie będzie urozmaicania czymś dzięki czemu nasz obserwujący powróci co niego swoją uwagą.