Książki o content marketingu – najpopularniejsze pozycje

Content marketing to obecnie najważniejsze narzędzie wykorzystywane do promocji firmy w sieci. Content marketing to interdyscyplinarna dziedzina czerpiąca garściami z wielu innych branż. Znajdziemy tutaj sporo psychologii, statystyki, elementów językowych, badań nad zachowaniami konsumentów oraz kwestii graficznego opracowania reklam. Aby doskonale zrozumieć istotę content marketingu, warto zapoznać się kilkoma najważniejszymi lekturami z tej dziedziny. 

Z tego wpisu dowiesz się:

  • jakie pozycje warto przeczytać, aby stworzyć kampanię reklamową,
  • jakie książki pomogą w stworzeniu idealnego sloganu,
  • jakie książki pozwalają zrozumieć proces przyswajania informacji przez mózg,
  • jakie książki podpowiedzą, jak korzystać z narzędzi Google.

Copywriting – jak stworzyć niepowtarzalną reklamę

Treść reklamy może na długo zapaść w pamięć w klientów. Jednak stworzenie chwytliwego hasła reklamowego, jest niewyobrażalnie trudne. Z pomocą może przyjść pozycja zatytułowana: „Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die” autorstwa Dan Heath i Chip Heath. 

Jest to bardzo dobrze napisana lektura traktująca przede wszystkim o komunikacji. To studium psychologiczne dokładnie tłumaczy, dlaczego niektóre hasła reklamowe utrzymują się na rynku już wiele lat.

Polska pozycja od Jerzego Bralczyka
Dla osób, które preferują książki w języku polskim, polecamy pozycję znanego polskiego językoznawcy, Jerzego Bralczyka, „Język na sprzedaż, czyli o tym, jak język służy reklamie i jak reklama używa języka”. Książka ta pomoże tworzyć lepsze hasła reklamowe.

Jak nasz mózg odbiera informacje z internetu?
Właśnie o tym pisze Nicholas Carr w swoim dziele „Płytki umysł. Jak internet wpływa na nasz mózg”. Ta pozycja podpowiada, jak nasz mózg przyswaja informacje. Dzięki temu dowiemy się, jakie zasady należy zachować przy tworzeniu perswazyjnych komunikatów.

Książki o możliwościach pracy z Google

Google to najczęściej używana wyszukiwarka. Program ten daje przedsiębiorcom i twórcom kampanii reklamowych bardzo dużo możliwości. Jednak aby z nich skorzystać, należy je wszystkie dokładnie poznać. Pomogą w tym takie lektury jak:

  • Martyna Zastrożna, „Google Analytics dla marketingowców”,
  • Martyna Zastrożna, „Google Analytics w biznesie”,
  • Avinash Kaushnik, „Godzina dziennie z Web Analytics: stwórz dobrą strategię e-marketingową”.

Dobry design to podstawa

Nie samym słowem człowiek życie – o tej zasadzie trzeba pamiętać podczas tworzenia reklamy. Większość społeczeństwo to wzrokowcy, dlatego dobre logo lub znak towarowy pozwolą zapaść w pamięć klienta. 

O tym, jak wygląda proces tworzenia logotypów pisze David Airey w książce „Logo Design Love”. 

Do najważniejszych programów graficznych obecnej dekady należy przede wszystkim Photoshop. Dlatego każdy grafik powinien zapoznać się z treścią książki Sebastiana Kończaka „Photoshop dla e-commerce i social media”.

Powyższe pozycje to must-have każdej osoby, które chcą poznać każdą opcje proponowaną przez Google. To właśnie dzięki nim będziemy w stanie stworzyć idealną strategię e-marketingową.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *