Rodzaje reklam oferowanych przez Google Ads

Internetowy marketing daje wiele możliwości. Niestety wielu przedsiębiorców nie zna wszystkich opcji, jakie oferuje między innymi firma Google. Dziś zajmiemy się wprowadzonymi w 2000 roku Google Ads?

Czego dowiesz się z tego wpisu?

  • Czym są Google Ads?
  • Jakie dają możliwości?
  • Czy moja firma potrzebuje takiej reklamy?

Google Ads – co to jest?

Google Ads (wcześniej AdWords) to kompleksowy system aplikacji pozwalający na opracowywanie oraz zarządzanie kampaniami reklamowymi w formie tekstu, grafiki czy video. Google Ads obejmuje przede wszystkim wyszukiwarkę Google oraz witryny stowarzyszone, do których zalicza się pocztę Gmail, YouTube, Onet oraz Wirtualną Polskę.

Google Ads – cechy charakterystyczne

Dobrze opracowana kampania e-marketingowa opiera się na wykorzystaniu wszystkich kanałów pozwalających na dotarcie do potencjalnego klienta. I właśnie Google umożliwia szybkie zaprezentowanie nowej kampanii reklamowej. Wszystkie reklamy zaczynają się wyświetlać w momencie uruchomienia kampanii. 

Cały system pozwala na wykorzystanie wszystkich istniejących narzędzi do optymalizacji kampanii. Ale żeby one zadziałały przedsiębiorca powinien przygotować kampanie z zastosowaniem odpowiednich i najważniejszych słów kluczowych oraz z dokładnym określeniem grupy docelowej.

Dlaczego słowa kluczowe są ważne w aplikacjach Google Ads?
Aby reklama była w Google wysoko pozycjonowana, trzeba poświęcić trochę czasu na odpowiedni dobór słów kluczowych. To właśnie wpisane frazy, określone przez reklamodawcę, pozwalają na wyszukiwanie danej firmy. Dlatego istotna jest wysoka trafność fraz. Poniżej prezentujemy 10 najlepszych narzędzi pozwalających stworzyć pełną listę słów kluczowych: KWFinder, Google AdWords Keyword Planer, Google Suggest, Google Search Console, Raport wyszukiwanych haseł Google AdWords, Trendy Google, Answer the Public, Ahrefs, Keywordtool.io, Keywords Everywhere.

Rodzaje reklamy proponowane przez Google Ads

Google Ads proponuje użytkownikom cały szereg różnych reklam. Każda kampania opiera się na innym pomyśle, dlatego będzie wymagała innych narzędzi. Zależą one między innymi od tego, do kogo chcemy trafić. Google oferuje przedsiębiorcom:

  • reklamy tekstowe – składają się maksymalnie z 3 nagłówków, 2 wierszy tekstu oraz adresu witryny,
  • reklamy typu „tylko połączenie” na urządzenia mobline – po kliknięciu reklama pozwala na wykonanie połączenia telefonicznego z numerem określonym przez reklamodawcę,
  • dynamiczne reklamy (DSA) – podtyp reklam tekstowych,
  • reklamy produktowe PLA – szczególnie polecana dla sklepów internetowych, prezentują zdjęcia oraz cenę danego produktu,
  • klasyczne reklamy bannerowe,
  • reklamy animowane HTML5 e sieci reklamowej.

Jak targetowane są reklamy w narzędziach Google?

Oczywiście w każdej reklamie najważniejsze jest dotarcie do odpowiedniego klienta. Google pomaga w tym poprzez szereg narzędzi pozwalających na dokładne określenie grupy docelowej. Reklamy w Google Ads targetowane są na podstawie: słów kluczowych, położenia geograficznego, cech demograficznych (wiek, płeć), tematów, zainteresowań

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *