Nowe możliwości Facebooka dla e-commerce
Facebook uruchomiła nowe narzędzie Shops. Jest to kolejny krok rywalizacji Facebooka z platformami e-commerce (np. naszym popularnym Allegro). Czy to wywoła zmiany na rynku?
Do tej pory sprzedaż na Facebooku odbywała się za pomocą ogłoszeń Marketplace. Nowe narzędzie jest o wiele bardziej funkcjonalne. Pozwala na tworzenie kampanii reklamowych, które z poziomu social mediów będą odsyłały internautów na firmowe witryny. Takie rozwiązanie pozwoli na tworzenie sklepów internetowych w całości na Facebooku lub Instagramie.
Czy to faktycznie może zagrozić platformom e-commerce? Na wyniki trzeba trochę poczekać. Facebook Shops ma być bardzo funkcjonalny. Przedsiębiorcy będą mogli dopasować swój e-sklep do własnych potrzeb – na przykład użyć w tle wyróżniający motyw z logo firmy. Jest to także dobra opcja dla użytkowników sklepu. Czas zakupów zostanie skrócony, ponieważ składanie zamówienia będzie się odbywało bez odwiedzenia strony firmy. Administratorzy sklepów mają mieć dostęp do wszystkich najważniejszych statystyk.