Londyńskie reklamy wyświetlone do góry nogami
Mieszkańcy Londynu na początku lipca bieżącego roku na słynnym Piccadilly Circus mogli oglądać reklamy wyświetlane do góry nogami. Jest to część akcji organizowanej przez Royal National Institute of Blind People. Miała ona na celu zwrócić szczególną uwagę na sytuację osób niewidomych w okresie koronowirusa.
Tytuł kampanii brzmi #WorldUpsideDown. Pokazuje ona, że w okresie social distancingu życie osób niewidomych przewrócone zostało do góry nogami. Do akcji włączyły się takie marki jak: Barclays, Amazon, P&G. Cała kampania ruszy 6 lipca. Dodatkowo przygotowano szereg działań związanych z social mediami. Za realizację projektu odpowiada agencja The & Partnership London. Podobne akcje przeprowadzane były także w Polsce, między innymi w Gdańsku, w galerii Morena. To właśnie tam pojawiły się znaczniki „TOTUPOINT” wspomagające orientację przestrzenną osób niedowidzących.
Marka Lego ma wprowadzić do sprzedaży specjalne klocki, które pomogą niedowidzącym dzieciom przy nauce alfabetu Braille`a.