Złe opinie w Google wynikiem nieczystej gry konkurencji?
Nie wszystkie negatywne opinie w Google o naszej firmie to opinie zdenerwowanych konsumentów. Cześć z nich mogła zostać napisana przez konkurencję. Jak sprawdzić, która wypowiedź to wynik nieczystej gry?
Konkurencyjne firmy z reguły piszą bardzo ogólnikowo. Nie są w stanie przedstawić merytorycznych argumentów. Dlatego konkurencja częściej korzysta z opinii gwiazdkowej bez żadnego wyjaśnienia. Takie opinie bardzo źle działają na korzyść firmy, ponieważ spychają ją na niższe pozycje w Google. Zamówione opinie charakteryzują się także hiperpoprawną polszczyzną, jaką mało kto używa w internecie.
Kolejny czynnik wskazujący na fakt, że daną opinię napisała konkurencja, to jej reklamowy charakter. Jeśli użytkownik bardzo skrytykował nasz produkt, ale przy okazji poleca produkt konkurencyjnej firmy, to może to oznaczać, że daną opinię napisała właśnie konkurencja. Co z tym zrobić? Nieuczciwa konkurencja wpływa na wizerunek firmy. Jest to naruszanie regulaminu Google. Należy takie działania zgłosić z poziomu swojego konta Google, konta Google Moja Firma lub Google Maps.