Elementy strategii SEO – audyt SEO

Powodzenie firmy na rynku w dużej mierze zależy od dobrze przygotowanej strategii SEO. Wykorzystuje się do tego słowa kluczowe. Strategia SEO nie może być przygotowana „po łebkach”. Musi być dobrze zaplanowana najlepiej z pomocą specjalisty. Jak zatem krok po kroku opracować dobrą strategię SEO?

O czym powiemy w poniższym artykule?

  • Dobranie strategii SEO do biznesu.
  • Pomoc agencji SEO.
  • Przykłady strategii SEO.

Audyt SEO – co to jest i dlaczego warto z niego skorzystać?

Strategia SEO opiera się w dużej mierze na pozycjonowaniu strony w wyszukiwarce Google. Badania pokazały, że internauci klikają najczęściej na 5 do 10 pierwszych wyników, jakie po wpisaniu danej frazy pokazuje wyszukiwarka. Ale nie chodzi o to, żeby każdy odwiedzał naszą firmową stronę, a jedynie osoby, które staną się klientami. I tutaj przydatne będzie określenie grupy docelowej. Bez tego będziemy działać po omacku. Chaotyczna kampania reklamowa raczej nie przynosi zamierzonych efektów. Dlatego warto skorzystać z pomocy specjalistów. W przypadku strategii SEO istotne jest opracowanie między innymi listy słów kluczowych. W związku z tym, aby przygotować dobrą strategię, warto zdecydować się na zamówienie u specjalistów audytu SEO.

Audyt SEO to przydatna usługa zawierająca szereg zaleceń dla konkretnej strony internetowej. Są to uwagi dotyczące działania witryny od strony programistów, grafików czy copywriterów. Mają one na celu lepsze wypozycjonowanie naszej strony. Audyt podaje mocne i słabe punkty firmowej witryny. Powinien także zawierać propozycje naprawy tego, co nie daje oczekiwanych rezultatów.

Dlaczego warto skorzystać z usług specjalistów?

Decydując się na opracowanie strategii SEO, trzeba skorzystać z usług specjalnej firmy zajmującej się przygotowaniem audytów. Samodzielne wykonanie takie audytu nie jest miarodajne. Przede wszystkim przy audycie pracuje wiele osób posiadających wiedzę oraz doświadczenie z bardzo różnych dziedzin. Taki końcowy raport od agencji SEO powinien zawierać następujące elementy:

  • listę słów kluczowych,
  • dokładny opis contetntu (rozbudowa treści w serwisie),
  • tworzenie i publikacja treści, na przykład na blogu,
  • opis rozbudowy linkowania zewnętrznego i wewnętrznego,
  •  optymalizację architektury serwisu (nazw zakładek, kategorii produktów),
  • optymalizację technicznych aspektów (przyśpieszenie działania strony).

Wdrażanie strategii SEO – najważniejsze zasady

Decydując się na wdrożenie strategii SEO, trzeba dobrać te elementy, które najbardziej odpowiadają naszej branży. Zacznijmy od publikacji treści w serwisie. Niezależnie od tego czy jest to blog czy witryna firmowa, warto dobrać odpowiednie słowa kluczowe. Wpisy muszą być wyczerpujące i merytoryczne bez żadnych błędów ortograficznych, gramatycznych bądź interpunkcyjnych. Warto także zdecydować się na optymalizację contentu wcześniej zamieszczonego na stronie. Być może część informacji nie jest już aktualna? A może linki nie działają? Te wszystkie elementy składają się na wdrażanie ulepszeń na witrynach internetowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *