Content marketing – jak go zrozumieć i wykorzystać do promocji firmy?

Specjaliści od reklamy powtarzają, że content marketing pomoże w pozyskaniu klientów i wypromowaniu firmy. Aby dobrze przeprowadzić kampanię reklamową w internecie, warto dowiedzieć się, czym tak naprawdę jest content marketing. 

Czego dowiesz się z tego artykułu?

  • Co to jest content marketing?
  • Strategia content marketingowa – na czym polega?
  • Przykłady dobrze zastosowanego content marketingu?

Czym jest content marketing?

Większa część naszego społeczeństwa przyznaje, że internet już od wielu lat jest dla nich najważniejszym źródłem informacji. Oznacza to, że w sieci można znaleźć przedstawiciela praktycznie każdej grupy docelowej. To istny raj dla przedsiębiorców. Dlatego obecnie można korzystać z bardzo rozbudowanych narzędzi pozwalających na stworzenie rozbudowanej kampanii reklamowej. W sieci nazywa się to content marketingiem. Jest to jedna z najbardziej efektywnych metod promowania swojej firmy. Pozwala na dotarcie do różnych typów odbiorców, zachęceniu go do odwiedzenia strony producent oraz nabyciu konkretnego produktu. 

Stworzenie internetowej kampanii reklamowej nie jest jednak takie łatwe. Internauci dobrze wiedzą, jak blokować reklamy. Co zatem zrobić, by dotrzeć do klienta? Można skorzystać z wielu narzędzi, jakie oferuje nam dziś internet do content marketingu.

Najważniejsze cele strategii content marketingowej

W każdej kampanii reklamowej najważniejszy jest pomysł. Może to być chwytliwy slogan lub zapadająca w pamięć grafika. Za te rzeczy odpowiadają specjaliści od reklamy. Pozostałe czynniki wypracujemy dzięki odpowiednim narzędziom. 

Kampania reklamowa musi być dopracowana w najmniejszym szczególe. Przede wszystkim musi dokładnie określać, jaki cel będzie realizowany. Kampanie nie muszą dotyczyć tylko sprzedaży. Niektóre mogą mieć cel informacyjny. Jeśli stawiamy sobie pewien cel, łatwiej później podjąć odpowiednie kroki do zrealizowania go. Content marketing pozwala między innymi na budowanie świadomości marki u obecnych i potencjalnych klientów, budowanie pozycji lidera w danej branży, kreowaniu określonego wizerunku marki, edukowanie klientów, informowanie o zmianach w polityce firmy. 

Dobrze opracowana strategia sprawi, że zwiększy się ruch na naszej stronie internetowej, w social mediach lub blogu, coraz więcej osób zapisze się do firmowego newslettera lub zwiększy się liczba osób subskrybujących kanał na YouTube. Wszystko to dzięki wieloetapowym działaniom.

Przykłady content marketingu

Do najpopularniejszych działań content marketingowych zalicza się:

  • prowadzenie firmowych social mediów,
  • tworzenie newsletterów,
  • tworzenie webinarów, tutoriali, vlogów,
  • użyczanie powierzchni 

Oczywiście każde przedsiębiorstwo musi wykorzystać swoje najmocniejsze strony i dopasować się do branży, w jakiej działa. Inaczej będzie wyglądała firmy cateringowej, a inaczej salonu kosmetycznego lub firmy zajmującej się akustyką. Dlatego przygotowanie strategii nie może opierać się na powielaniu pomysłów innych firm. W ten sposób możemy nie dopasować się do naszej grupy docelowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *