Grupy na Facebooku – czy można je wykorzystać do marketingu?
Większość ludzi nie wyobraża sobie życia bez codziennego sprawdzenia Facebooka. Siłę w tej aplikacji dostrzegli także przedsiębiorcy. To właśnie na Facebooku zamieszczane są reklamy, praktycznie każda firma ma swój oficjalny profil. Obecnie coraz częściej do promocji firmy wykorzystywane są popularne grupy na Facebooku. Jak z nich korzystać, aby mieć jak najwięcej korzyści?
Skrót:
- Dlaczego warto zainteresować się grupami na Facebooku?
- Jakie funkcje spełniają grupy?
- Prowadzenie grupy na Facebooku – o czym warto pamiętać?
Co dają biznesowi grupy na Facebooku?
Ludzie lubią tworzyć grupy. Z socjologicznego i psychologicznego punktu widzenia przynależność do grupy sprawia, że czujemy się ważni, zaakceptowani. W przeciwnym razie odczuwamy odrzucenie. Dlatego na Facebooku znajdziemy całe mnóstwo grup, łącznie z taką, która zrzesza fanów noszenia różnych skarpetek. Ale czy grupa potrzebna jest naszemu biznesowi?
Pierwotnie grupy tworzone były przez użytkowników mających wspólne zainteresowania. Dziś coraz więcej firm zakłada swoje grupy. Można w nich prezentować:
- najnowsze oferty firmy,
- treści związane z branżą, w której działa firma,
- nowe logo lub szatę graficzną.
Dodatkowo prowadzenie takiej grupy warto wykorzystać do poznania potrzeb konsumenckich. Wystarczy stworzyć ankietę, na przykład z pytaniem, które kolory danego produktu bardziej odpowiadają członkom grupy. Można także organizować konkursy z atrakcyjnymi nagrodami. Jest to świetny sposób na zaskarbienie sobie sympatii i budowę lojalnej grupy odbiorców towarów i usług.
Firmowa grupa na Facebooku w formie bloga z pomocą
Firmowa grupa na Facebooku może mieć formę bloga. Jedna z firm kosmetycznych, zajmująca się dystrybucją kosmetyków naturalnych z bardzo dobrym składem, założyła grupę wsparcia. Oczywiście w nazwie grupa jest nazwa firmy. Użytkownicy mogą zadawać pytania dotyczące pielęgnacji skóry lub konkretnego kosmetyku, oczywiście dostępnego w sklepie tej firmy. W ten sposób klienci rozwiązują swoje problemy, a firma reklamuje swoje produkty. Każdy jest zadowolony, ponieważ spełnił swoje potrzeby. Taka forma grupy sprawdza się właśnie w przypadku firm kosmetycznych, ale nie tylko. W ten sposób można zorganizować grupę wsparcia w przypadku zepsutego samochodu lub księgarni internetowej promującej czytelnictwo.
Jak prowadzić firmową grupę na Facebooku?
Prowadzenie firmowych mediów społecznościowych jest wymagające. Przede wszystkim potrzebna będzie osoba, doskonale znająca politykę i ofertę firmy. Jednocześnie moderator musi mieć smykałkę do pisania. Firmowe posty z błędami ortograficznymi i gramatycznymi mogą oznaczać brak profesjonalizmu. Dlatego nie każdy nie nadaje się do pisania postów. Warto także opracować dokładny plan tego, co zamierzamy umieszczać na grupie. Dzięki temu nie będą to przypadkowe posty. Każda kampania reklamowa jest dokładnie przygotowywana. Tak też powinno być w przypadku firmowych grup na Facebooku. Nie tylko content jest kluczowy. Liczy się również oprawa graficzna.