Jak właściwie działa SEO?
Jeśli wiele razy słyszałeś skrót SEO, ale dalej nie wiesz, co on oznacza, to czas najwyższy rozwiązać tę tajemnicę. Wiedza dotycząca optymalizacji stron przyda się zwłaszcza tym, którzy prowadzą firmowe witryny internetowe. Czym zatem jest SEO i jak może pomóc w promocji przedsiębiorstwa?
Co zawiera artykuł?
- Zagadnienie SEO – co to właściwie jest?
- Dlaczego trzeba optymalizować strony internetowe?
- Czym są słowa kluczowe?
- Skąd wziąć słowa kluczowe?
Co to jest SEO?
SEO to skrót z angielskiego języka. Pełna nazwa brzmi Search Engine Optimization. Jest to zatem nic innego jak optymalizacja witryn pod wyszukiwarki internetowe. Dzięki temu nasza firmowa strona może osiągnąć bardzo dobre miejsce w pozycjach wyszukiwania. Najczęściej dotyczy to wyszukiwarki Google, ponieważ jest to obecnie narzędzie, z którego najczęściej korzystają internauci.
Czy treści na stronie są ważne?
Odpowiedź na to pytanie jest bardzo krótka: TAK! Są wręcz kluczowe. Każda witryna internetowa musi dokładnie opisywać zakres usług oferowanych przez daną firmę. Jednak nie chodzi o to, żeby napisać cokolwiek. To, co prezentujemy na stronie, może wpłynąć na reakcje potencjalnych klientów. Przede wszystkim nie można kopiować treści z innych stron.
Nawet jeśli prowadzimy sklep z produktami różnych firm, to lepiej nie kopiować opisów ze strony producenta. Warto także skupić się na doborze odpowiednich słów kluczowych. Ale żeby to dobrze zrobić, trzeba się w ogóle dowiedzieć, czy one są.
Słowa kluczowe – czym są?
Słowa kluczowe bądź frazy kluczowe to logiczny ciąg znaków, który pozwala na wyszukanie stron internetowych na interesujący nas temat. Są to po prostu frazy, jakie wpisuje internauta w wyszukiwarkę, aby znaleźć stronę proponującą konkretne produkty lub usługi. Do słów kluczowych można zaliczyć następujące elementy: „buty do wspinaczki”, „naprawa rowerów Warszawa” lub „naturalne szampony do włosów”. Dobrze zoptymalizowana strona może zostać wyszukana nawet przy frazach mało popularnych.
Obecnie wśród słów kluczowych wyróżnia się kilka rodzajów:
- słowa brandowe zawierające nazwę danej firmy – na przykład Pepsi,
- ogólne – zawierają określenie towarów oraz usług – na przykład herbata
- szczegółowe – pomagają doprecyzować słowa kluczowe ogólne – na przykład kawa herbata zielona lub zielona herbata jaśminowa,
- lokalne – w tym wypadku do frazy dołączona jest nazwa miasta – na przykład naprawa rowerów Rzeszów,
- niszowe – zwane także long tail – składają się z wielu słów dokładnie opisujących dane zagadnienie, na przykład odpinane spodnie trekkingowe z oddychającego materiału.
Gdzie znaleźć słowa kluczowe?
Aby znaleźć słowa kluczowe pasujące do naszej branży, trzeba przede wszystkim wypisać to, co mamy w ofercie. Jeśli nasza firma działa tylko na konkretnym terenie, to należy do słów kluczowych dopisać nazwę miasta. Dodatkowo wpisując w Google daną frazę, wyszukiwarka na samym dole prezentuje podpowiedzi podobnych fraz. Również to pomoże w określeniu słów kluczowych.
Warto także skorzystać ze specjalnego narzędzia do badania słów kluczowych, gdzie na podstawie jednego słowa można otrzymać całą listę słów kluczowych.