Czy Facebook Ads to dobry sposób na promocję firmy?

Reklama dźwignią handlu – który przedsiębiorca nie zna tego powiedzenia? Obecnie źródłem wiedzy klientów stał się przede wszystkim internet. Do sieci przeniosły się również reklamy. Aby dotrzeć do większej liczby odbiorców, warto zainteresować się usługami, jakie oferują nam media społecznościowe. Facebook proponuje nam ciekawe narzędzie, jakim jest Facebook Ads. Korzystanie z niego daje sporo korzyści.

  • Co daje reklama na Facebooku?
  • Jakie kroki należy podjąć przy tworzeniu kampanii reklamowej?
  • Zarządzanie reklamami.

Dlaczego warto reklamować się na Facebooku?

Liczba osób korzystających obecnie z Facebooka wynosi mniej więcej 2,4 miliarda na całym świecie. W takiej grupie na pewno znajdzie się ktoś, kto będzie zainteresowany Twoimi usługami. Nie ma lepszego miejsca na reklamowanie swoich produktów niż najbardziej zatłoczone miejsce w sieci. Tym bardziej teraz, kiedy dostęp do mediów społecznościowych już od wielu lat zapewniają aplikacje mobilne. Teraz użytkownicy mogą przeglądać Facebooka w tramwaju, w kolejce czy na szkolnej przerwie.

Łatwość w określeniu grupy docelowej

Specjaliści od reklamy podkreślają, że najważniejszy krok do stworzenia idealnej kampanii reklamowej, to dokładne określenie grupy docelowej. I właśnie w tej kwestii Facebook stanął na wysokości zadania. Narzędzia stworzone przez portal pozwalają na bardzo precyzyjne określenie odbiorców. Dodatkowo przedsiębiorcy mają kilka pożytecznych aplikacji do wyboru. Jedną z nich jest Pixel Facebook. To narzędzie należy zainstalować na naszej witrynie. Pozwala ono na ponowną prezentację oferty osobom, które już kliknęły na daną witrynę.

Niezwykle przydatna jest funkcja Lookalike. Dzięki niej uda się nam stworzyć listę osób podobnych do tej, która przed chwilą odwiedziła nasz sklep internetowy. A takich opcji jest znacznie więcej, co przekłada się na zasięg proponowanej przez firmę kampanii reklamowej.

Dokładna optymalizacja za pomocą managera reklam

Przedsiębiorcy przyznają, że  najczęściej korzystają z opcji „promuj post”. Jednak manager reklamowy oferowany przez Facebook daje znacznie więcej możliwości. Przy każdym koncie, nawet prywatnym, istnieje opcja „Reklama na Facebooku”. Klikając na ten przycisk, musimy skonfigurować konto reklamowe. Wybieramy tam między innymi odpowiednią strefę czasową oraz walutę rozliczenia. Należy także podłączyć do konta źródło płatności. Dokładne dane firmy uzupełnia się w części „Ustawienia konta reklamowego”.

Warto przy tym pamiętać, że za powierzchnię reklamową na Facebooku, należy zapłacić. W związku z tym, że europejska siedziba firmy znajduje się w Irlandii, trzeba zastanowić się, jak wygląda kwestia VAT-u. W tym wypadku najlepiej skontaktować się z księgową. 

Zarządzanie reklamami

Jeśli udało się nam skonfigurować konto reklamowe, to możemy przejść do panelu zarządzania kampaniami. Zanim rozpoczniemy promować swoje usługi, trzeba odpowiedzieć sobie na kilka pytań: 

  • jaki cel ma realizować dana kampania,
  • jakim budżetem dysponujemy,
  • do jakiej grupy docelowej chcemy trafić?

Są to podstawowe pytania, na jakie odpowiadają sobie specjaliści przy tworzeniu każdej kampanii reklamowej małych firm i gigantów w konkretnej branży.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *