Wyzwania związane z prowadzeniem własnego sklepu internetowego
Sprzedaż poprzez popularne platformy zakupowe jest stosunkowo łatwa i daje wiele możliwości. Stworzenie własnego miejsca w sieci to często duże większe wyzwanie, które jednak w dłuższej perspektywie może przynieść więcej korzyści. Nie obędzie się jednak po drodze bez wyzwań, które będzie trzeba pokonać.
Kwestie techniczne
Od decyzji o własnym sklepie interentowym do jego powstania przeważnie mija trochę czasu. O ile założenie konta na platformie sprzedażowej daje możliwość wystawienia pierwszego produktu praktycznie od razu, to tutaj potrzebna będzie cierpliwość.
Przede wszystkim domena
Domena czyli Twój adres w internecie. Miejsce, nazwa pod którą będą Ciebie szukać klienci. Trzeba znaleźć coś chwytliwego, ciekawego, a zarazem prostego.
Dobra informacja jest taka, że w dla osób, które z kwestiami technicznymi są na bakier, powstały różne sklepy w modelu SaaS, które oferują gotowe oprogramowanie w zamian za miesięczny abonament.
Konieczność przeprowadzenia konfiguracji
Zakładając swój własny sklep internetowy musisz zadbać także o odpowiednią jego konfigurację. W kreatorze możesz dostosować praktycznie wszystko – od wyglądu całej strony do wyglądu pojedynczego guzika.
Odpowiednia strategia marketingowa
Otwarcie sklepu internetowego i oczekiwanie na tłum klientów, którzy w nim będa robili zakupy to błędne podejście. Internet jest ogromny, a szansa na to, że ktoś zupełnie z przypadku odwiedzi właśnie Twoją stronę – minimalna. Dlatego w przypadku tego typu formy sprzedaży niezbędne jest prowadzenie działań marketingowych do samego początku i ustalenie konkretnej strategii marketingowej. Nie oznacza to wcale dużych kosztów, a przynajmniej nie zawsze. Poza pozycjonowaniem, które jest co prawda skuteczną, ale kosztowną metodą istnieją także inne sposoby na dotarcie do klienta. W niektórych branżach równie skuteczna będzie komunikacja z klientem poprzez portale społecznościowe. Równie ważne jest także dbanie o klientów, którzy już skorzystali z Twoich usług. Kampanie remarketingowe dają możliwość uaktywnienia bazy klientów, którzy już raz odwiedzili nasze miejsce w sieci.
Proste sposoby na zwiększenie sprzedaży
Poza inwestowaniem w promocję, którą oferują zewnętrzne firmy warto jest dopieścić zasoby, które już posiadamy. One także mają ogromny wpływ na to, czy akurat z naszego sklepu klient dokona zakupów. Konkurencja w sieci jest ogromna. Dlatego o decyzjach zakupowych świadczą często nawet pozornie mało istotne elementy.
Zadbaj o opisy produktów
Stworzenie wyjątkowej karty produktu, która będzie zawierała wszelkie niezbędne informacje, a dodatkowo będzie ciekawa, a nie jedynie skopiowana ze strony producenta, być może będzie elementem, który przekona do zakupu.
Opinie klientów
Osoby, które po raz pierwszy korzystają z danego sklepu internetowego pragną potwierdzenia, że zamówiony przez nich produkt będzie taki, jak na stronie. Dobrym sposobem na potwierdzenie słuszności zakupu jest umieszczenie opinii klientów, którzy już zakupili dany produkt. To, co przekonuje zdecydowanie bardziej niż słowa, to zdjęcia.