Facebook Ads – czy warto korzystać z płatnej reklamy na Facebooku?

  • Potencjał reklamowy mediów społecznościowych.
  • Facebook Ads – co to jest i na czym polega?
  • Jak optymalnie wykorzystać możliwości, jakie daje Facebook Ads?

Na usta ciśnie się nieco wyświechtany już – ale wciąż prawdziwy – slogan, mówiący o tym, że „reklama dźwignią handlu”. Trudno się z tym nie zgodzić. Przez lata marketing ewoluował, zmieniał swe oblicza, przynosił przedsiębiorcom nowe techniki i innowacyjne metody dotarcia do klienta. Jak to wygląda dziś? Jakim metodom warto się przyjrzeć i na jakiego typu strategie postawić? W dzisiejszym artykule przyjrzymy się bliżej narzędziom, jakie oferuje Facebook, a dokładniej: Facebook Ads.  

Media społecznościowe i ich potencjał reklamowy

Poważni przedsiębiorcy, którzy chcą zaistnieć na rynku i efektywnie docierać do potencjalnych klientów ze swoim produktem lub usługą, dysponują własnym fanpage’em na Facebooku. Jest to platforma, z której korzysta dziś praktycznie każdy konsument. O ile początkowo służyła niemal wyłącznie do kontaktowania się ze znajomymi i pokazywania im wydarzeń ze swojego życia, o tyle dziś jest to bardzo rozbudowany portal społecznościowy. Za jego pośrednictwem można dziś sprzedawać, kupować, reklamować swoje produkty lub usługi, budować własną markę od podstaw lub tworzyć zaangażowaną społeczność wokół niej; docierając przy tym do naprawdę szerokiego grona odbiorców. Błędem byłoby zrezygnowanie ze skorzystania z takiej możliwości. Zwłaszcza że Facebook oferuje także dodatkowe narzędzia, służące marketingowi i reklamie, a mianowicie: Facebook Ads. 

Czym jest Facebook Ads? 

Najprościej mówiąc – są to płatne reklamy, które wyświetlają się użytkownikom portalu podczas codziennego przeglądania treści, najczęściej w tzw. news feed. Odbywa się to zarówno na poziomie laptopa czy komputera stacjonarnego, jak i wyświetla się na ekranach urządzeń mobilnych. Niekiedy reklamy te wyświetlają się także znajomym odbiorców – na przykład użytkownik widzi określony fanpage, ponieważ polubił go któryś z jego znajomych. 

Facebook oferuje użytkownikowi kilka wariantów usługi: reklama sponsorowana Facebook Ads, posty, reklamy karuzelowe, materiał reklamowy typu kanwa. Warto nadmienić, że omawiane reklamy wyglądają dla przeciętnego użytkownika bardzo naturalnie; zupełnie, jak posty publikowane przez znajomych czy polubione fanpage’e. Odróżnia je jedynie niewielki dopisek: „sponsorowane”. 

Zasięg postów, publikowanych za pomocą płatnego systemu reklamy, jest bezsprzecznie większy, niż w przypadku darmowych postów. Im więcej użytkowników zobaczy reklamę, tym większa będzie liczba interakcji, co dodatkowo zwiększa zasięgi. Zajmujący się tą gałęzią marketingu specjaliści doradzają, by publikować treści rzadziej, lecz by były to naprawdę wartościowe i angażujące materiały, które zostaną dodatkowo wypromowane za pomocą płatnej reklamy Facebook Ads. 

Jak korzystać z Facebook Ads?

Przejdźmy zatem do rzeczy i pokrótce omówmy, w jaki sposób efektywnie wykorzystać możliwości Facebook Ads. Na początek musisz się zastanowić, do czego chcesz wykorzystać ten typ reklamy – to znaczy, czy jest to chęć pokazania swojej firmy, zwiększenia interakcji i polubień na stronie, czy może zbudowania wokół firmy społeczności internautów. Równie ważną kwestią jest określenie targetu, czyli odbiorców: czy mają to być mężczyźni, czy kobiety, w jakim wieku, wykonujący jakie zawody, zainteresowani określonym hobby itp. Kolejnymi aspektami, dzięki którym stworzysz optymalną reklamę Facebook Ads, są: tytuł, informacja oraz obrazek. Kluczowy jest z pewnością tytuł – musi być przygotowany z rozmysłem, angażujący, zachęcający do podjęcia działania i zapoznania się z ofertą, nietuzinkowy i wyróżniający się na tle innych. Być może stworzenie takiego tytułu wydaje się niemożliwe, ale warto poświęcić temu zagadnieniu maksimum uwagi i odpowiednio przygotować tytuł. Informacje, zawarte w reklamie, muszą być natomiast zwięzłe i równie ciekawe. Obrazek powinien zaś przedstawiać elementy, budzące zaufanie i pozwalające na utożsamianie się z nimi, a jednocześnie będące kwintesencją prezentowanych treści. Opłatę za Facebook Ads można uiszczać za kliknięcia bądź za wyświetlenia. 

Podsumowując; czy warto skorzystać z narzędzia, jakim jest reklama Facebook Ads? Z pewnością tak! Jest to bowiem stosunkowo niedrogi sposób, a niesie za sobą ogromny potencjał. Kluczowe jest przygotowanie odpowiedniej reklamy, zawierającej ciekawe, dobrej jakości, angażujące treści, okraszone przyciągającymi graficznie obrazami. O resztę zadba już płatny system reklamowy.   

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *