E-mail marketing – czy warto z niego korzystać?

Każdy sposób na dotarcie do klienta jest dobry. Jednak niektóre sposoby są skuteczniejsze. Dziś odpowiemy na pytanie, czy warto korzystać z e-mail marketingu. 

Z tego wpisu dowiesz się:

  • czym jest e-mail marketing,
  • czy warto z niego korzystać,
  • jakie narzędzia pozwalają na opracowanie skutecznej strategii e-mail marketingowej.

Co to jest e-mail marketing?

Zacznijmy od odpowiedzi na pytanie, czym jest e-mail marketing? Jest to dość prosta forma reklamowania usług przy wykorzystaniu poczty elektronicznej. Jednak nie chodzi tutaj o wysyłanie maili na przypadkowe adresy. E-mail marketing, jak każda inna strategia, musi być przemyślany i dobrze przygotowany.  W przeciwnym przypadku nikt nawet nie przeczyta naszej oferty.

Etapy przygotowania strategii e-mail marketingowej

Każda kampania reklamowa przygotowywana jest przez sztab specjalistów, którzy odpowiadają za konkretne zadanie. Przygotowanie dobrej kampanii e-mail marketingowej powinno składać się z kilku etapów: analizowania, planowania, realizacji oraz kontrolowania. Pierwszy krok to określenie grupy docelowej i przygotowanie listy adresów. Baza e-maili powinna być odpowiednio zarządzana.

Kolejny krok należy do osób, które stworzą ciekawą treść, czyli content. Zadanie to zleca się najczęściej copywriterom. 

Permission marketing – co to jest?

Warto zaznaczyć, że e-mail marketing działa na zasadzie permission marketingu. Oznacza to, że aby wysłać komuś taką wiadomość, odbiorca musi wyrazić na to zgodę. Wykorzystuje się do tego popularne newslettery, biuletyny firmowe, reklamy w wiadomościach e-mail. Statystyki pokazują, że w 2018 roku ta forma promocji stanowiła około 3% wśród innych reklam internetowych.

Narzędzia stosowane do e-mail marketingu

A jak w praktyce wygląda taka kampania? Przecież nikt nie wysyła 1000 maili wpisując ręcznie adresy e-mail do skrzynki pocztowej. Aby ułatwić cały proces, powstało sporo narzędzi. Część z nich jest bezpłatna. Oto kilka przykładów popularnych aplikacji, które pomogą nam w zarządzaniu działaniami reklamowymi.

SendinBlue
Do najpopularniejszych programów należy SendinBlue. Pozwala on na skuteczne wysyłanie nie tylko maili, ale również SMS-ów. Bardzo przydatna jest możliwość synchronizacji listy subskrybentów. Aplikacja ta daje również możliwość tworzenia szablonów maili i SMS-ów. Programiści przy tworzeniu tego narzędzia pomyśleli praktycznie o wszystkim. Znajdziemy tutaj:

  • możliwość wyboru odbiorców poprzez narzędzie segmentacji,
  • zarządzanie kampaniami reklamowymi, 
  • śledzenie rezultatów, 
  • monitorowanie e-maili z transakcjami.

To tylko kilka udogodnień oferowanych przez program. SendinBlue ma wersję darmową, pozwalającą na wysyłanie 300 maili dziennie i wersje płatną bez limitów.

GetResponse
Jednym z pierwszych programów tego typu był GetResponse. Aplikacja ta jest bardzo intuicyjna i dobrze wyposażona. Używana jest między innymi do zarządzania kampaniami reklamowymi oraz do wysyłania newletterów, cold maili, wiadomości transakcyjnych i promocyjnych. Jest to program pozwalający na obsługę narzędzi analitycznych, dzięki którym sprawdzimy, jakie rezultaty przynosi nasza strategia reklamowa.

Sare.pl
Polskim odpowiednikiem wymienionych wyżej programów jest Sare.pl. Aplikacja ta została bardzo dobrze przygotowana. Na uwagę zasługują szczególnie opcje automatyzacji wysyłek, w tym maili cyklicznych oraz transakcyjnych. Sare.pl pozwala na bardzo dokładne określenie grupy odbiorców. Zaawansowane raporty oraz statystyki pozwalają właścicielom sklepów określić, jakie korzyści przynosi e-mail marketing.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *